Absolwent potrafi stosować technologie sieciowe ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, we wspomaganiu zarządzania organizacją. Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania, wdrażania i doskonalenia systemów e-biznesu, e-commerce, e-marketingu.
W zakresie wiedzy:
Absolwent identyfikuje metodyki projektowania i programowania systemów informatycznych, środowisko sieci komputerowej. Zna zasady skutecznych działań marketingowych przy użyciu Internetu. Identyfikuje zasady strategii wdrażania e-biznesu w przedsiębiorstwie wirtualnym przy wykorzystaniu aplikacji e-biznesowych. Posiada podstawową wiedzę o zarządzaniu i polityce bezpieczeństwa zasobów informatycznych w organizacji. Zna reguły działania organizacji gospodarczych oraz podstawowe metody niezbędne do analizy zjawisk mikroekonomicznych i makroekonomicznych.
W zakresie umiejętności:
Absolwent potrafi projektować serwisy WWW i portale korporacyjne, stosować grafikę i multimedia w procesach biznesowych i zarządzaniu. Jest przygotowany do efektywnego wykorzystywania wiedzy zawartej w zasobach sieci Internet w procesach decyzyjnych organizacji. Potrafi modelować procedury e-biznesu. Potrafi administrować siecią komputerową. Zna zasady pozyskiwania, gromadzenia i zarządzania wiedzą w organizacji oraz metody opisu procesów gospodarczych i społecznych
Projektuje i zarządza bazami i hurtowniami danych rozproszonych.
W zakresie kompetencji społecznych:
Absolwent potrafi definiować i wskazać przeciwdziałania zagrożeniom społecznym Internetu. Jest przygotowany do pracy w zespole projektowym. Prawidłowo ocenia warunki dla założenia i prowadzenia własnej firmy.
Absolwent tej specjalności może być:
- samodzielnym przedsiębiorcą e-biznesu, prowadzącym np. e-sklep, e-usługi, portal korporacyjny, aukcje internetowe itp.
- pracownikiem przedsiębiorstw handlowych, banków, urzędów, itp. gdzie będzie odpowiadać za projektowanie i administrowanie serwisami internetowymi oraz czuwać nad ich bezpieczeństwem
- kompetentnym pracownikiem w firmie z branży ISP (Internet Serwices Providers), gdzie zajmie się konstruowaniem serwisów internetowych, wykorzystujących technologie multimedialne
- konsultantem w agencjach konsultingowych i doradzać w zakresie informatycznego wspierania różnorakich działań przedsiębiorstwa, banku, urzędu administracji publicznej i innych organizacji - zwłaszcza przy wykorzystaniu sieci lokalnych i rozległych
- pracownikiem firm software'owych, przy tworzeniu oprogramowania dla potrzeb e-biznesu i organizacji wirtualnych
- projektantem w firmach reklamowych lub konsultingowych, tworzyć multimedialny wizerunek firmy, urzędu oraz udostępniać go w Internecie.