Zeszyty naukowe
Autor: Beata Stępień 209
Strony: 191-226

Kreowanie wartości dla klienta na skalę międzynarodową z perspektywy polskich odbiorców

W rozdziale tym omówiono problematykę tworzenia wartości dla klienta przez przedsiębiorstwa międzynarodowe. Przedstawiono dylematy, przed którymi stoi podmiot działający na skalę międzynarodową, dążący do optymalizacji kosztów, próbujący stworzyć jednolity, zestandaryzowany program relacji i obsługi klienta w skali świata, oraz modyfikujących owe działania, chcąc uwzględnić odmienne uwarunkowania rynków goszczących, przejawiające się rozmaitymi formalnymi barierami standaryzacji oraz zróżnicowanym postrzeganiem wartości przez klientów. W końcowej części rozdziału przedstawiono wstępne wyniki badań nad postrzeganiem wartości przez polskich klientów oraz ich opinie na temat zakresu i charakteru współpracy z przedsiębiorstwami międzynarodowymi i polskimi w tworzeniu wartości i zaspokajaniu ich potrzeb 1 .