Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
10.11. 2017 roku odbyło się na Wydziale VII Bałtyckie Forum Zdrowia - Ogólnopolska Konferencja Naukowa Naukowców i Praktyków Sektora Zdrowia.

Nagranie z debaty: www.youtube.com...

Z cyklu: Zarządzanie Wartością Przedsiębiorstwa
Organizator: Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstwa

W latach 2006-2009 odbyły się następujące konferencje:
  • VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka”, Międzyzdroje, 22-24 czerwca2006,
  • VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 21-23 czerwca 2007,
  • VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 19-21 czerwca 2008,
  • IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa Naukowa „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa”, Międzyzdroje 18-20 czerwca 2009.

Zakład Ekonomiki Ochrony Zdrowia jest organizatorem konferencji pt. Bałtyckie Forum Zdrowia
Zintegrowana opieka zdrowotna Autor: Iga Rudawska
Zintegrowana opieka zdrowotna
Podejście relacyjne do obsługi pacjenta jako klienta

Wydawnictwo: ABC, a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2014


Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej Redakcja naukowa wydania polskiego: Iga Rudawska
Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej

Wydawnictwo: Wolters Kluwer, Warszawa 2011


Dylematy funkcjonowania sektora opieki zdrowotnej
			Praca pod redakcją Igi Rudawskiej
Dylematy funkcjonowania sektora opieki zdrowotnej

Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, Nr 39
Bydgoszcz 2011


Challenges Praca pod redakcją Igi Rudawskiej
Challenges for healthcare reform in Europe

Foundation of International Studies, Kyiv 2011


Gospodarka oparta na usługach Redakcja naukowa: Wanda Skoczylas

Ekonomia i Zarządzanie
Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw


Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Powiększanie bogactwa właścicieli poszczególnych przedsiębiorstw jest możliwe wówczas, gdy w pierwszej kolejności dokona się pomiaru wartości, a następnie pozna i zrozumie istotne czynniki ją tworzące. Tylko wówczas możliwa jest komunikacja i współdziałanie interesariuszy, dokonywanie zmian, symulacja i uczenie się na podstawie zidentyfikowanych zależności. Celem - jaki w tej sytuacji postawili sobie Autorzy - było więc wypracowanie właściwych narzędzi metodycznych, które pozwoliłyby na identyfikację i monitorowanie czynników tworzących wartość, ale nie w sposób izolowany, lecz w zależnościach przyczynowo-skutkowych, pozwalających określić zarówno czynniki jak i wagę ich wpływu na badaną wielkość oraz ich weryfikacja w różnych przedsiębiorstwach.


ANALIZA 
			SPRAWOZDAWCZOŚCI FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA Redakcja naukowa: Wanda Skoczylas

Analiza sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstwa


Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Zarząd Główny w Warszawie, Centralny Ośrodek Szkolenia Zawodowego

Warszawa 2009

Podejmowanie trafnych decyzji przez właścicieli i działających ich imieniu menedżerów oraz przez liczne grono interesariuszy pozostających w otoczeniu przedsiębiorstwa uzależnione jest jednak nie tylko od dostępności i jakości uzyskanych informacji ale też umiejętności ich analizy i oceny. Równolegle więc z doskonaleniem sprawozdawczości powinny postępować działania zmierzające do wypracowania coraz to doskonalszych narzędzi oceny planowanych lub zrealizowanych wyników działalności i sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz ich szerszego wykorzystania w praktyce gospodarczej.

Stąd też celem, jaki postawili sobie autorzy tej książki było:
- przedstawienie sprawozdawczości finansowej jako źródła analizy, zwłaszcza w warunkach dynamicznie rozwijającego się rynku kapitałowego,
- scharakteryzowanie wartości poznawczej i przydatności praktycznej instrumentów analizy sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa dokonanej z wykorzystaniem czterech podstawowych kryteriów, tj. rentowność, płynność, zadłużenie i ryzyko,
- wykazanie użyteczności instrumentów analizy sprawozdania finansowego przy rozwiązywaniu różnych problemów decyzyjnych.

Prowadzone rozważania teoretyczne wzbogacone zostały praktycznym przykładem ich zastosowania w ocenie konkretnego.

Podstawy analizy finansowej Edyta Mioduchowska-Jaroszewicz
Podstawy analizy finansowej banków i ubezpieczycieli

Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych, wyd. Print Group
Szczecin 2008


Opracowanie ma charakter podręcznika akademickiego poświęconego ocenie i diagnozie banków i zakładów ubezpieczeń. Funkcjonowanie obydwóch podmiotów prowadzi do efektywniejszego funkcjonowania rynkowej gospodarki polskiej. Ocena pozycji finansowej banku i ubezpieczycieli wymaga posiadania odpowiedniego instrumentarium ograniczającego ryzyko podejmowania decyzji w zakresie zarządzania finansami, działalności inwestycyjnej i operacyjnej. Celem pracy było przedstawienie podstaw z zakresu analizy finansowej banków i ubezpieczycieli. Teoretyczne rozważania poparto praktycznymi rozwiązaniami. Podręcznik jest przeznaczona dla studentów, wykładowców oraz wszystkich zainteresowanych analiza finansową w badaniu kondycji finansowej banków i ubezpieczycieli.

Essays on health economics Iga Rudawska
Essays on health economics

Darwen, Wielka Brytania 2009


Gospodarka oparta na usługach Praca pod redakcją Igi Rudawskieji Magdaleny Soboń
Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach

Difin 2009

Prezentowana Czytelnikowi praca zbiorowa jest efektem aktywności licznego grona pracowników naukowych, prowadzących badania nad usługami w wielu ośrodkach akademickich w Polsce. Część pierwsza książki traktuje o aktywności podmiotów gospodarczych na rynku usług.
Część druga natomiast koncentruje się na zagadnieniach związanych z klientem i konsumpcją na rynku usług. Przeznaczona jest ona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów doktoranckich i podyplomowych z zakresu zarządzania usługami i ekonomiki usług oraz wykładowców na w/w kierunkach.


Opieka zdrowotna Praca pod redakcją Igi Rudawskiej
Usługi w gospodarce rynkowej

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2009

We współczesnej gospodarce sektor usług odgrywa coraz większą rolę.

Książka jest poświęcona wybranym zagadnieniom dotyczącym sfery usług. Walorami książki są: nowoczesne podejście do roli sektora usług w gospodarce, szeroki zakres poruszanych zagadnień, a także jej uporządkowana struktura.


Ekonomiczno-organizacyjne problemy zarządzania jednostkami służby zdrowia redakcja naukowa :I. Rudawska, E. Urbańczyk
Ekonomiczno-organizacyjne problemy zarządzania jednostkami służby zdrowia

Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, Nr 25, Bydgoszcz 2010


Opieka zdrowotna Iga Rudawska
Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe

Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2007

Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest poświęcona problematyce związanej z wykorzystaniem mechanizmów rynkowych i reguł marketingowych w opiece zdrowotnej, w perspektywie przekształceń systemowych tego sektora w Polsce.
Podręcznik kierowany jest do studentów, wykładowców oraz słuchaczy studiów stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych uczelni wyższych na kierunkach i specjalnościach związanych z organizacją i funkcjonowaniem ochrony zdrowia.


Ekonomizacja relacji pacjent – usługodawca Iga Rudawska
Ekonomizacja relacji pacjent – usługodawca w opiece zdrowotnej

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego


Ekonomizacja relacji pacjent – usługodawca Iga Rudawska
Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

 

Wykładane przedmioty


Przedmioty wykładane przez pracowników Katedry Analizy i Strategii Przedsiębiorstw:

• Analiza ekonomiczna
• Analiza finansowa
• Analiza finansowa banków i ubezpieczycieli
• Analiza finansowa przepływów pieniężnych
• Analiza przepływów pieniężnych
• Analiza strategiczna
• Controlling inwestycji
• Kontroling finansowy
• Marketing
• Marketing międzynarodowy
• Marketing non-profit
• Marketing w opiece zdrowotnej
• Marketing w sporcie
• Marketing z elementami języka angielskiego
• Metody ilościowe w analizie finansowej przedsiębiorstw
• Metody monitoringu wartości przedsiębiorstwa
• Mierzenie i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
• Public relations
• Wielokierunkowa analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
• Analiza finansowa jednostek sektora finansów publicznych
• Metody analizy ryzyka
• Analiza strategiczna w procesie formułowania strategii rozwoju
• Ekonomika i analiza jednostek sektora publicznego
• Analiza ryzyka
• Podstawy controllingu i audytu wewnętrznego
• Analiza finansowa w procesie oceny efektywności inwestycji
• Pomiar wyników
• Benchmarking

Seminaria dyplomowe



prof. zw. dr hab.  Iga Rudawska

• Ekonomika zdrowia
• Ekonomia sektora publicznego
• Ekonomika usług
• Funkcjonowanie rynku usług
• Marketing usług profesjonalnych
• Marketing dóbr konsumpcyjnych
• Marketing na rynkach dóbr przemysłowych
• Marketing międzynarodowy
• Marketing relacji
• Marketing organizacji niedochodowych
• Komunikacja marketingowa
• Etyka w marketingu

 

Realizowane projekty badawcze w latach 2005-2010

GRANTY


Granty

- Determinanty wzrostu wartości polskich przedsiębiorstw, okres realizacji: 2003-2006
- Ocena procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw (promotorski) , okres realizacji: 2005-2006

BADANIA STATUTOWE


Badania statutowe

- Analiza źródeł finansowania działalności komunalnej na przykładzie SPPK sp. z o.o.
- Analiza wskaźnikowa - Wpływ sektora MSP na rynek pracy w Euroregionie Pomerania
- Analiza finansowa w małym i średnim przedsiębiorstwie
- Czynniki kształtujące wartość przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
- Optymalizacja kapitału obrotowego netto w przedsiębiorstwach sektora energetycznego
- Standardy w wycenie przedsiębiorstw metodami porównawczymi

BADANIA WŁASNE


Badania własne

- Współczesne problemy w procesach fuzji i przejęć przedsiębiorstw
- Metodyka oceny sytuacji finansowej jednostek zależnych
- Metodyka uwzględniania wpływu ryzyka w wycenie wartości przedsiębiorstwa
- Ocena procesów fuzji i przejęć przedsiębiorstw
- Czynniki kształtujące wypłacalność polskich przedsiębiorstw
- Modele finansowania działalności stoczni produkcyjnych
- Metodyka oceny sytuacji finansowej instytucji bankowych w Polsce
- Źródła finansowania przedsiębiorstw

KATEDRA ANALIZY i STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTW
ul. Mickiewicza 69, 71-307 Szczecin
tel./fax (91) 444-2128, tel. (91) 444-2027
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik Katedry: prof. zw. dr hab. Iga Rudawska


Główne obszary badań naukowych Katedry
- Analiza finansowa w procesach podejmowania decyzji
- Optymalizacja struktury kapitałów w przedsiębiorstwie
- Kapitał ludzki w strategii wzrostu wartości przedsiębiorstwa
- Analiza zdolności płatniczej i kredytowej przedsiębiorstwa
- Kształtowanie płynności finansowej firm
- Analiza i wycena wartości firm
- Analiza efektywności inwestycji
- Ocena wykorzystania funduszy strukturalnych
- Ocena wykorzystania nowoczesnych form finansowania działalności bieżącej i rozwojowej firm
- Wielokierunkowa ocena efektywności funkcjonowania firm
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, instytucji finansowych, jednostek samorządu terytorialnego
- Mierzenie i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa
- Pomiar wyników (Performance Measurement)
- Zarządzanie wynikami (Performance Management)
- Controlling
- Controlling finansowy
- Strategie finansowe małych i średnich przedsiębiorstw
- Analizy sektorowe
- Przepływy finansowe grup kapitałowych
- Analiza przepływów pieniężnych
- ekonomika zdrowia
- ekonomika sektora publicznego
- marketing w opiece zdrowotnej
- marketing usług
- marketing relacji
- zarządzanie publiczne
- zachowania konsumenckie
- strategia marki
- creative class
- marketing relacji
- E-commerce
- e-handel
- e-klient
- efektywność i skuteczność marketingu
- zachowania konsumentów

Podkategorie

Jak do nas trafić


mapa wneiz