Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
Konferencja:Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami – dekada doświadczeń w zintegrowanej przestrzeni europejskiej
Data konferencji: 19-20.05.2014 r.
Organizator: Katedra Marketingu WNEiZ US oraz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Wałczu

14-15 maja 2012 roku Katedra Marketingu organizowała XV Jubileuszową konferencję pt.

Konferencja
Zachowania konsumenckie. Między przeszłością a przyszłością



Zdjęcia z konferencji  zipdo pobrania

Konferencja:Czas jako wyznacznik zachowań konsumenckich
Data konferencji: 21-22.05.2013 r.
Organizator: Katedra Marketingu WNEiZ US oraz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Wałczu

Warsztaty Metodologiczne z Metod Ilościowych w Badaniach Marketingowych
im. Prof. Stefana Mynarskiego (2013)

KATEDRA MARKETINGU
ul. Mickiewicza 64 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik katedry : dr hab. prof. US Edyta Rudawska


Warsztatowy Czerwiec

Koło Naukowe Marketingu działające przy Katerze Marketingu zrealizowało projekt pn. Warsztatowy Czerwiec - obejmujący cykl czterech warsztatów szkoleniowych, których celem było podniesienie kompetencji w obszarze zdrowego żywienia, planowania ścieżki kariery, sposobów nawiązywania wartościowych kontaktów, a także sztuce wystąpień publicznych.

Bardzo serdecznie dziękujemy prelegentom, za przekazanie wartościowej wiedzy podczas warsztatów, natomiast uczestnikom za zainteresowanie i wspaniałą atmosferę, którą stworzyli podczas spotkań. Namiastkę panującego podczas warsztatów klimatu można doświadczyć oglądając relację poniżej.
Nagranie z warsztatów >>>

Aktywność zakupowa Polaków w Internecie

univ 3 wiekuOd maja do czerwca 2018 roku w stowarzyszeniach UTW w Barlinku, Szczecinie, Szczecinie-Prawobrzeżu, Buku, Nowogardzie i Trzcińsku Zdroju, prof. US dr hab. Ewa Frąckiewicz przeprowadziła wykłady z zakresu e-handlu. Zajęcia odbywały się w ramach projektu: Aktywność zawodowa i badawcza członków Uniwersytetów Trzeciego Wieku, kier. Prof. US dr hab. Wojciech Jarecki. Tematyka wykładu spotkała się z dużym zainteresowaniem słuchaczy. Składała się z charakterystyki procesów demograficznych, w tym w Polsce, rynku e-commerce po stronie podaży i popytu, w szczególności ze strony osób w wieku 60+ oraz porównaniu handlu tradycyjnego z handlem elektronicznym. Podkreślono rosnącą rolę srebrnego rynku i jednocześnie zwrócono uwagę na brak jednoznacznej cezury wiekowej stosowanej w poszczególnych badaniach osób starszych. Omawiając najpopularniejsze oferty stanowiące przedmiot transakcji w sieci, w każdej grupie słuchaczy pojawiały się pytania związane z ich doświadczeniami oraz wymieniano opinie nt. handlu elektronicznego. To w efekcie pozwoliło na dokonanie podsumowania w postaci wskazania na najważniejsze zalety oraz wady nowoczesnych sposobów zakupu. W każdej grupie pojawiały się także uwagi związane z obserwowanym postępowaniem nabywczym młodych i bardzo młodych klientów, a także postępowaniem sklepów detalicznych w obliczu ekspansji nowych technologii.

Wykład otwarty dla uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie

W dniu 27.04.2018 Katedra Marketingu wraz z członkami Koła Naukowego Marketingu miała przyjemność gościć w murach WNEiZ uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie. Przyszli technicy organizacji reklamy, mogli podczas wykładu otwartego zapoznać się z atutami silnej marki, jej elementami, a także sposobami jej właściwego kreowania. Nie był to standardowy wykład, gdyż dla uczniów Koło Naukowe Marketingu przygotowało szereg atrakcji. Na początku goście mogli wykazać się pamięcią znanych logotypów, następnie wzięli udział w konkursie dotyczącym marki, w którym do wygrania były atrakcyjne nagrody, a także mogli sprawdzić eksperymentalnie, podczas testu napojów typu cola, czy marka przy wyborach konsumenckich ma znaczenia...wyniki testu zaskoczyły samych uczestników. Dziękujemy za odwiedziny, bardzo miło było nam Was gościć!



Kuźnia ekonomistów

W dniu 1 grudnia 2017 mieliśmy przyjemność gościć grupę uczniów VII klas Szkoły Podstawowej nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Szczecinie, w ramach nowo powołanej inicjatywy "Kuźnia ekonomistów".

Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość wysłuchania wykładów przygotowanych przez pracowników Katedry Marketingu: "Być jak Steve Jobs - jak kreować marki, które pokocha świat”, Katedry Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych: "Finanse w sporcie" oraz Katedry Zarządzania i Inżynierii Wiedzy: "Ciekawostki komputerowe - big data, uczenie maszynowe i bezpieczeństwo komputerowe dla każdego”.

W programie wizyty na WNEiZ odbyła się także wycieczka pod przewodnictwem kierownika obiektu, który zaprezentował młodzieży najważniejsze i najciekawsze miejsca na Wydziale, tak aby mogli choć trochę poznać atmosferę uczelni wyższej.



Kolejne spotkanie z Profesorem Suleymanem Barutci z Uniwersytetu Pamukkale (Turcja)

Katedrę Marketingu odwiedził kolejny raz Profesor Suleyman Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizli. Tym razem profesor opowiadał o „New Entrepreneurial opportunities in Mobile Technology and Marketing: The cases of mobile marketing tools and mhealth apps”.


25.10. 2017 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ

i love marketing trans

W dniu 25.10.2017 roku Katedra Marketingu WNEiZ zorganizowała II edycję transmisji online, największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego. Całodniowe wydarzenie miało miejsce na Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.

Podczas konferencji można było zapoznać się z wystąpieniami 17 znanych praktyków w dziedzinie e-marketingu. Wydarzenie zgromadziło liczne grono odbiorców, którzy poza wysłuchaniem ciekawych prelekcji, mogli także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.

Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za tak liczne przybycie, a zwycięzcom nagród serdecznie gratulujemy.

Wystąpienie dr Mateusza Grzesiaka

Jak kreować swój wizerunek w mediach społecznościowych” to temat wystąpienia dr Mateusza Grzesiaka, które miało miejsce 9.05.2017 w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Organizatorem tego wyjątkowego spotkania była Katedra Marketingu WNEiZ US.

Mateusz Grzesiak jest trenerem rozwoju osobistego, doktorem nauk ekonomicznych, psychologiem, prezesem Starway Institute, autorem kilkunastu książek. Wykładał i szkolił w 7 językach m.in. w Brazylii, Meksyku, Izraelu, Niemczech i Anglii. Specjalizuje się w psychologii marketingu i sprzedaży, w tym zakresie współpracuje z Zarządami wielu międzynarodowych firm i prowadzi autorskie szkolenia, które cieszą się ogromną popularnością.

Zorganizowane wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony studentów, jak i pracowników Wydziału. Dowodem tego było liczne przybycie uczestników, a także żywa dyskusja trwająca w czasie spotkania oraz po jego zakończeniu. Uczestnicy mogli otrzymać autograf, zrobić sobie wspólne zdjęcie oraz porozmawiać z Mateuszem Grzesiakiem.

Wykład otwarty dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie

Dnia 17.03.2017r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie.
Podczas spotkania pt.: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z zasadami budowania silnej marki, a także poprzez udział w testach konsumenckich napojów typu cola, przekonać się czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.

Spotkanie z Profesorem Suleymanem Barutci z Uniwersytetu Pamukkale (Turcja)

W dniach 6-7 grudnia 2016 r. Katedra Marketingu Instytutu Zarządzania i Marketingu gościła Pana Profesora Suleymana Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizil w Turcji. Pan Profesor jest pracownikiem Departamentu Zarządzania i rozmawiał ze studentami kierunku Zarządzanie na temat „Mobile marketing tools and opportunities in the young consumer markets from entrepreneurship perspectives”.


25.10. 2016 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ

i love marketing trans

W dniu 25.10.2016r. Katedra Marketingu zorganizowała na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania transmisję online największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego.

Podczas konferencji transmitowane były wystąpienia 19 znanych specjalistów w dziedzinie e-marketingu. Krótkie (18 minutowe), ale niezwykle treściwe i ciekawe prezentacje poddawane były ocenie widowni, od której zależała wysokość honorarium prelegentów.

Wydarzenie na WNEiZ spotkało się z licznym odbiorem uczestników, którzy nie tylko mogli wysłuchać prelegentów, ale także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.

Zwycięzcom nagród - gratulujemy, a wszystkim uczestnikom wydarzenia dziękujemy za przybycie.

Pracownicy Katedry na Uniwersytecie w Guangzhou (Chiny)
W ramach programu Erasmus Partners oraz Partnerskiej Wymiany Dydaktycznej pracownicy Katedry Marketingu (prof. Edyta Rudawska, dr Małgorzata Wiścicka), w czerwcu 2016 roku, prowadziły zajęcia dydaktyczne ze studentami na Uniwersytecie w Guangzhou. W trakcie pobytu na Uniwersytecie odbywały się również spotkania z pracownikami kierunku zarządzanie oraz pracownikami Instytutu Polonistyki w Guangdong University.

Międzynarodowe spotkania marketingowe
W dniach 23.05-25.05.16 na WNEIZ już po raz piąty pracownicy Katedry Marketingu, pod kierunkiem dr Małgorzaty Wiścickiej oraz partnerskiej uczelni z Eberswalde (HNRE) zorganizowali Międzynarodową Konferencję Marketingową, którą skierowano do ludzi młodych (studentów) z Polski, Niemiec, Chin, Turcji, Kambodży, Włoch i Ukrainy. Celem konferencji była integracja środowiska studentów z różnych krajów oraz wymiana myśli na temat sposobów kształtowania modeli biznesowych współczesnych przedsiębiorstw. Głównym tematem konferencji był „Design thinking and business models”. W ramach spotkania odbył się m.in. panel na temat design thinking, który został poprowadzony przez Huberta Dybę (RCIiTT) oraz panel „Controversial promotion in different countries” poprowadzony przez dr Małgorzatę Wiścicką. W konferencji uczestniczyło ponad 40 osób z 7 krajów.
Pracownicy Instytutu Zarządzania i Marketingu na zajęciach dydaktycznych na Caucasus University w Gruzji
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Kaukaskim w Tbilisi (03-06.05.2016) oraz w Batumi (07-08.05.2016).
Zajęcia były prowadzone w dwóch blokach tematycznych:
Communication - an important tool in Relationship Building
Leading Diverse Teams - Challenges vs. Opportunities
W zajęciach brali udział studenci pierwszego i drugiego roku studiów licencjackich.
Wykład prof. Lechosława Garbarskiego
W dniu 12 maja 2016 r., na zaproszenie prof. Edyty Rudawskiej z Katedry Marketingu, prof. Lechosław Garbarski z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie przeprowadził wykład gościnny pt. „Potęga wyróżnienia się na rynku”. Było to już kolejne spotkanie zorganizowane w ramach wymiany dydaktycznej, zainicjowanej przez kierowników Katedr Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. List Intencyjny w tej sprawie podpisali po raz pierwszy Dziekani i Rektorzy tychże uczelni 2 lata temu.

Podczas spotkania studenci kierunku Zarządzanie mogli dowiedzieć się, jaka jest rola strategii wyróżnienia się dla przedsiębiorstw funkcjonujących we współczesnej przestrzeni gospodarczej, w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej i jakie są sposoby budowania wyróżniającej pozycji rynkowej. Uczestnicy spotkania identyfikowali również strategie wyróżnienia się na rynku przez firmy funkcjonujące m.in. w sektorze motoryzacyjnym i przemyśle piwowarskim.
Zajęcia pracowników Katedry Marketingu na Uniwersytecie w Denizli, Turcja
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Pamukkale w Denizli (09-17.05.2016). W trakcie stażu krótkoterminowego wzięły udział w "6th International Week”, 9-13.05.2016, gdzie wygłosiły prezentacje: “How do Consumers behave? - a case of Poland” oraz „Entrepreneurial Attitude of People in Poland”. Zajęcia prowadzone były na Faculty of Economics and Administrative Sciences na temat “Communication - an important tool in Relationship Building”.
Wykład gościny Pani Profesor Agnieszki Żbikowskiej
W dniu 19.04.2016r., odbył się wykład gościnny pani prof. Agnieszki Żbikowskiej z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Spotkanie zorganizowane było w ramach porozumienia podpisanego przez Katedry Marketingu czterech uczelni w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Akademię Leona Koźmińskiego i Uniwersytet Szczeciński, dotyczącego wymiany wykładowców tych uczelni.

Wykład podejmował bardzo interesującą tematykę dotyczącą kulturowych uwarunkowań w marketingu międzynarodowym. W trakcie spotkania omówione zostały zarówno najważniejsze cechy kultury, jak i pojęcie kultury narodowej, a także czynniki powstawania globalnej kultury konsumenckiej. Pani profesor podkreślała, że wymiary kultur, (tj.: dystans władzy, męskość-kobiecość, unikanie niepewności, indywidualizm-kolektywizm, orientacja długo- i krótkoterminowa lub podział kultur na wysoko- i niskokontekstowe) mają znaczenie dla kształtowania produktu, przygotowania kampanii promocyjnej, czy też wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne.

Omówione zostały również takie elementy kultury jak: religia, język, symbolika, poczucie estetyki, nastawienie do produktów zagranicznych, które mogą stanowić wyzwanie dla marketerów podejmujących decyzje dotyczące rynków międzynarodowych. Studentom szczególnie spodobały się prezentowane przykłady z praktyki gospodarczej, gdyż pokazywały jak ignorowanie różnic kulturowych może nie tylko stanowić barierę dla funkcjonowania przedsiębiorstwa za granicą, ale także stać się przyczyną sytuacji kryzysowych.
Kolejny projekt na zlecenie praktyki- ICU Investor Center Uckermark GmbH
Studenci specjalności Zarządzanie i Inżynieria Produkcji,  w ramach przedmiotu Promocja w MSP, prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz i dr Małgorzatę Wiścicką, przygotowują projekt działań promocyjnych na zlecenie ICU Investor Center Uckermark.

Odbyło się już spotkanie w celu zdefiniowania problemu,  określenia celu projektu. Kolejny etap to przygotowanie projektu i prezentacja Panu Silvio Moritz, menadżerowi ICU Investor Center Uckermark www.ic-uckermark.de/pl/home.html
Projekt na zlecenie praktyki – Off Marina zleca zadanie naszym studentom
W semestrze zimowym 2015/2016 studenci kierunku Zarządzanie (studiów stacjonarnych II rok 1°) przygotowali w ramach przedmiotu “Komunikacja marketingowa” prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz oraz dr Małgorzatę Wiścicką.
Projekt był przygotowany na potrzeby biznesu, Off Marina, którą reprezentowała Pani Monika Petryczko. Prezentacja rozwiązań dla Off Mariny odbyła się 05.02.2016. W spotkaniu brał udział również zleceniodawca.
Wykład otwarty w Liceum Ogólnokształcącym nr XIV w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 30.11.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego nr XIV w Szczecinie pt. „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu przedsiębiorstwa. Poznali cechy silnej marki oraz błędy jakich firmy powinny unikać. Poprzez przeprowadzenie podczas wykładu testów konsumenckich (ślepego i jawnego) napojów typu cola, uczniowie mogli przekonać się, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i podejmowane decyzje zakupowe.
Targi w Schwedt
Katedra Marketingu w ramach współpracy z Izbą Gospodarczą w Schwedt,  już czwarty rok uczestniczy w organizacji regionalnych Targów „Inkontakt”. Tegoroczne targi odbyły się w czerwcowy weekend 06-07.06.2015. Jest to jedna z niewielu okazji do spotkania w jednym miejscu polskich i niemieckich przedsiębiorców z naszego regionu. W tym roku w targach brało udział 251 firm z Niemiec i 30 z Polski. Studenci  naszego wydziału, uczestniczący w targach, pomagali polskim i niemieckim firmom w nawiązywaniu współpracy. Studenci prowadzili również badania dotyczące satysfakcji klienta. Udział w targach, to również okazja dla naszych studentów do poznania regionalnych firm oraz prowadzenia badań marketingowych.
Międzynarodowe spotkania marketingowe
Katedra Marketingu w dniu 12.05.2015 zorganizowała drugie międzynarodowe spotkanie marketingowe. Głównym celem wydarzenia jest ukazanie specyfiki działań marketingowych na rynkach innych krajów. W tym roku mieliśmy niepowtarzalną okazję wysłuchać wystąpień z różnych zakątków świata. Naszymi prelegentami byli studenci z Chin, Finlandii, Turcji, Rumunii, Mołdawii, Węgier oraz Niemiec. A tematem przewodnim spotkania był „Wizerunek kobiety w Mediach”.
XV polsko-niemieckie spotkania marketingowe
W dniach 7–9 maja 2015 r. odbyły się na naszym wydziale, już piąty raz polsko-niemieckie seminaria marketingowe. Tematem spotkania było „Erlebnistourismus. Vermarktung der Angebote in Szczecin an junge Zielgruppen“ (Turystyka kwalifikowana. Oferta marketingowa miasta Szczecina skierowana do młodych ludzi). W spotkaniu brało udział ponad dwudziestu studentów z Polski i Niemiec, w tym roku również dołączyło siedmioro studentów z Chin. Uczestnicy seminariów przez trzy dni opracowywali koncepcje działań marketingowych dla turystyki kwalifikowanej realizowanej na terenie miasta Szczecina. Ważną cechą oferty była atrakcyjność dla segmentu młodych ludzi. Intensywna praca w polsko-niemiecko-chińskich grupach była poprzedzona wykładami pana Ulfa Leusmanna oraz pani Małgorzaty Wiścickiej (organizatorów tych spotkań). Efekty pracy naszych studentów można zobaczyć na krótkich filmikach.
Film 1
Film2
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 3 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 19.03.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 3 w Szczecinie pt. "Być jak Steve Jobs – czyli jak kreować marki, które pokocha świat?" Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu firmy. Poznali cechy silnej marki, a także poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, mogli przekonać się,  czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i decyzje zakupowe.
Wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie
16.01.2015 r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie. Spotkanie odbyło się na temat: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 2 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 16.12.2014 roku, na zaproszenie Pani Katarzyny Bednarek, przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Szczecinie pt. „Znani niegdyś nieznani – jaką siłę posiada marka?”

Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z cechami silnej marki a także mogli przekonać się poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu.
XIV POLSKO-NIEMIECKIE SEMINARIA MARKETINGOWE
W ramach grantu realizowanego przez Muzeum w Ebreswalde oraz Katedrę Marketingu i Hochschule für Nachhaltiege Entwicklung w dniach 17.10-19.10.2014 zostały zorganizowane seminaria dla polskich i niemieckich studentów pt. Geschichte erleben – Zukunft gestalten. Neue Bildungsformen für polnische und deutsche Jugendliche im Museum.
 
Seminaria marketingowe są już cyklicznym wydarzeniem realizowanym w semestrze zimowym na uczelni niemieckiej a w semestrze letnim na naszym wydziale. W semestrze zimowym było to już XIV spotkanie, które zostało połączone z realizowanym projektem badawczym (grantem). W spotkaniu brało udział ponad trzydziestu studentów z Polski i Niemiec. Uczestnicy seminariów przez trzy dni opracowywali narzędzia promocji dla Muzeum Eberswalde. Intensywna praca w polsko-niemieckich grupach była poprzedzona wykładami pani Małgorzaty Wiścickiej oraz pana Ulfa Leusmanna (organizatorów tych spotkań). Również o atrakcyjności miasta Eberswalde opowiadał Pan Wiesław Panek.
 
Efekty pracy naszych studentów będzie można zobaczyć już w 2015 roku, zarówno w muzeum jak i na ulicach Szczecina (akcje promocyjne).


Badania z ICU Investor Center Uckermark GmbH
W ramach współpracy Katedry Marketingu i ICU Investor Center Uckermark GmbH zrealizowano projekt pt. Analyse der Anerkennung der Region Uckermark und Präferenzen der Verbraucher in den Markt der regionalen Produkte.
Celem projektu było przygotowanie i przeprowadzenie badań dotyczących zainteresowania polskich konsumentów regionalnymi produktami z regionu Uckermark. Badania zostały przeprowadzone w trakcie trwania akcji promocyjnej tj. 11-13 kwietnia 2014. W badaniu wzięło udział ponad 200 polskich konsumentów. W realizacji badań i tworzeniu raportu uczestniczyli studenci Koła Naukowego Marketingu.
Informacje o wydarzeniu i prowadzonych badaniach znalazły się również w niemieckiej prasie:
http://www.pomerania.net/main.cfm?l=de&rubrik=3&th=4&newsid=1547
http://nachstettin.com/tourismus/shopping/727-mit-regionalen-produkten-in-stettin.html


Polsko-Niemieckie warsztaty dla studentów
Katedra Marketingu wraz z Hochschule für Nachhaltige Entwicklung z Eberswalde przygotowały w dniach 05.06-07.06 2014 już XIII edycję polsko-niemieckich warsztatów. W tym roku tematem spotkania było: „Analyse von touristischen Angeboten der Stadt Szczecin für unter 25jährige und Entwickeln neuer praktischer Ideen für deren Vermarktung“ (Analiza ofert turystycznych miasta Szczecina dla młodych i rozwijanie nowych, praktycznych pomysłów).
W tym roku spotkanie miało miejsce na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Ponad dwudziestu studentów z Polski i Niemiec analizowało atrakcyjność turystyczną miasta Szczecina. W ramach warsztatów opracowano analizę Szczecina jako celu turystycznego. Efektem pracy polsko-niemieckich grup były trzy projekty produktów turystycznych Szczecina dla młodych ludzi.

X edycja Targów „Inkontakt” w Schwedt
Katedra Marketingu w ramach współpracy z Izbą Gospodarczą w Schwedt już kolejny rok uczestniczy w organizacji regionalnych Targów „Inkontakt”. Tegoroczne targi odbyły się w czerwcowy weekend 14-15.06.2014. Jest to jedna z niewielu okazji do spotkania w jednym miejscu polskich i niemieckich przedsiębiorców z naszego regionu. W tym roku w targach brało udział 230 firm z Niemiec i 40 z Polski. W targach uczestniczą studenci naszego wydziału, którzy pomagają polskim i niemieckim firmom w nawiązywaniu współpracy. Jest to również okazja dla naszych studentów do poznania regionalnych firm oraz prowadzenia badań marketingowych.

Polsko-Chińskie spotkania marketingowe
Polsko-chińskie spotkania marketingowe Katedra Marketingu w dniu 17.06.2014 zorganizowała drugie polsko-chińskie spotkanie marketingowe. Głównym celem akcji jest ukazanie specyfiki działań marketingowych na chińskim rynku. W tym roku prezentowanymi tematami przez studentów z Chin były: „Best shopping”- czyli jakie działania marketingowe podejmują centra handlowe w Chinach „Chinese social Network” – jak funkcjonują media społecznościowe w Chinach „China on the fingertips-marketing of chinese handicraft” – czy działania marketingowe objęły już tradycyjną chińską sztukę rękodzieła?


Spotkanie absolwentki WNEiZ ze studentami kierunku Zarządzanie

23 maja 2014 r. na zaproszenie dr hab. Ewy Frąckiewicz, prof. US gościem Katedry na zajęciach studentów kierunku Zarządzanie była Pani Kamila Bloch, absolwentka Naszego Wydziału a obecnie HR Manager w SSC for Dansk Supermarked w Szczecinie. Dansk Supermarked jest duńskim właścicielem sieci handlowych Netto, Bilka, Fotex oraz Salling. W Szczecinie działa centrum usług księgowych obsługujące m.in. działającą od 18 lat w Polsce sieć Netto. Docelowo obsługa księgowa ma dotyczyć takich krajów jak: Dania, Polska, Niemcy i Szwecja.

Tematem spotkania była skuteczna komunikacja werbalna. Studenci zdiagnozowali się, czy są prawo- czy lewo- półkulowi i co z tego wynika. Nasz Gość zwrócił uwagę na słowa–klucze tj. nie, ale, i oraz podał wiele wskazówek, które mogą być przydatne na etapie przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Spotkania nauki z praktyką

Wraz z początkiem nowego roku, studenci Zarządzania i Inżynierii Produkcji, mieli okazję - z inicjatywy Pani dr hab. prof. US Ewy Frąckiewicz - wysłuchać dobrych rad, pomocnych w prowadzeniu negocjacji z niemieckimi partnerami biznesowymi. Swoje spostrzeżenia przedstawił bowiem gość specjalny - Pan Marcin Bonaszewski, właściciel P.P.H.U Bonaszewski Szczecin oraz Bauunternehmen Bonaszewski Berlin oraz współwłaściciel Socha&Bonaszewski GbR Berlin. Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów.

Światowy tydzień przedsiębiorczości, 18-24.11.2013
W dniach 18-24 listopada, przedszkolaki, uczniowie, studenci i seniorzy w województwie zachodniopomorskim wzięli udział w wydarzeniach w ramach inicjatywy pod nazwą „Światowy tydzień przedsiębiorczości” promującej przedsiębiorczość. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania aktywnie włączył się w obchody Tygodnia Przedsiębiorczości, proponując uczestnictwo w projekcie „Przedsiębiorczość od juniora do seniora”. Autorką pomysłu oraz koordynatorem akcji była Pani dr hab. prof. US Ewa Frąckiewicz z Katedry Marketingu.
Projekt obejmował m.in. takie wydarzenia jak:
Przedsiębiorczość według przedszkolaków

Podczas spotkania w przedszkolu przeprowadzony został konkurs plastyczny o tematyce szeroko pojętej przedsiębiorczości. Dzieci wykonały prace plastyczne ukazujące obraz biznesu.

• Przedsiębiorczość na co dzień - szkoła podstawowa

Uczniowie 6 klasy Szkoły Podstawowej nr 51 rozwijali swoje umiejętności przedsiębiorcze podczas gry Cashflow, wymyślonej przez Roberta Kiyosaki. Celem gry jest nauczenie graczy koncepcji inwestowania i zarabiania pieniędzy.

Z przedsiębiorczością za pan brat - gimnazjum

Podczas lekcji przedsiębiorczości uczniowie Gimnazjum nr 6 w Szczecinie zdobywali cenną wiedzę na temat przedsiębiorczości, będąc uczestnikami gry. Gra miała formę quizu wiedzy. Laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody. Ponadto gimnazjaliści przedstawili swój sposób postrzegania przedsiębiorczości.

Co licealiści wiedzą o przedsiębiorczości?

W grupie licealistów przeprowadzono warsztaty pod hasłem „Przedsiębiorczość społeczna” wraz z quizem z nagrodami. Celem tego spotkania było podniesienie świadomości uczniów na temat funkcjonowania oraz roli przedsiębiorstw społecznych i gospodarki społecznej. Za ważne uznano upowszechnianie idei przedsiębiorczości społecznej oraz dobrych praktyk w tym obszarze, zapewnienie szerszej wiedzy na temat przedsiębiorstw społecznych, czy zwalczanie istniejących stereotypów.

Student przedsiębiorcą

Studenci Uniwersytetu Szczecińskiego mieli okazję dowiedzieć się, czym jest autoprezentacja oraz czy ma ona wpływ na postrzeganie nas przez środowisko zewnętrzne. Celem spotkania było uświadomienie studentom, iż dobra autoprezentacja, którą możemy sami kreować, pomaga w byciu przedsiębiorczym oraz w odniesieniu sukcesu w życiu zawodowym.

Przedsiębiorczy senior

Podczas warsztatów pod hasłem „Przedsiębiorczy senior” skierowanych do grupy wiekowej 60+ , uczestnicy poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co to jest przedsiębiorczość? Kim jest przedsiębiorca? Co charakteryzuje postawę przedsiębiorczą? oraz planowali realizację wybranego przez siebie projektu wymagającego przedsiębiorczości.


XI edycja seminariów polsko-niemieckich, Eberswalde 13-16.11.2013
W dniach 13-16.11.2013 w Eberswalde (w płn.-wsch. części Niemiec) odbyła się XI edycja seminariów polsko-niemieckich organizowanych przez Katedrę Marketingu WNEiZ i Fachbereich Wirtschaft Eberswalde. Tym razem studenci mieli okazję sprawdzić jak powstaje spot reklamowy oraz jak wygląda jego postprodukcja, której efektem jest 30 sekundowy materiał filmowy. Uczestnicy seminarium (studenci WNEiZ, PWSZ w Wałczu oraz HNE Eberswalde) przez 4 dni powznawiali nie tylko tajniki reklamy, ale uczyli się także pracy zespołowej w międzynarodowym środowisku. Efektem tejże współpracy są cztery filmy reklamowe autorstwa studentów. Opiekę merytoryczną nad projektem objęła profesjonalna niemiecka agencja reklamowa „Amigo Media”.
Organizatorami spotkania był MBA Ulf Leusmann oraz mgr Małgorzata Wiścicka.

Najlepszym dowodem powodzenia projektu są zawsze rekomendacje płynące od jego uczestników:
„(…) Na wykładzie zostaliśmy zapoznani z teorią, a następnie podzieleni na grupy, których zadaniem było stworzenie wizji własnej reklamy, a w następnych dniach wcielenie jej w życie. Powierzono nam profesjonalny sprzęt i pozwolono puścić wodze fantazji...

Ostateczny wygląd naszych reklam został dopracowany dzięki pomocy pracowników Amigo Media w profesjonalnym studio. (…) Strony polska i niemiecka szybko się zintegrowały. Spędzaliśmy razem wszystkie wieczory i nie brakowało dobrej zabawy, a studenci byli dla siebie niezwykle życzliwi i pomocni. Zaowocowało to nowymi znajomościami. Zachęcam do brania udziału w seminariach, gdyż każdy uczestnik jest przyjmowany z otwartymi ramionami. Nie ma się przecież nic do stracenia, a do zyskania bardzo wiele.”

Maciej Jagłowski
„Seminaria, w których miałam okazję uczestniczyć trwały 4 dni. Naszym zadaniem było stworzenie spotu reklamowego na dowolny temat. Pracowaliśmy w grupach polsko - niemieckich, co miało pomóc w integracji z naszymi zachodnimi sąsiadami. Najtrudniejsze było stworzenie głównej idei reklamy. Samo kręcenie i montowanie sprawiło nam dużo frajdy. Niemcy okazali się bardzo gościnni, otwarci i pomocni. Ugościli nas najlepiej jak mogli. Ich cierpliwość i wyrozumiałość bardzo ułatwiały komunikację z nimi. Moim zdaniem udział w takiej wymianie jest niesamowitą przygodą, którą warto przeżyć.”
Paulina Płocińska
Profesor Ewa Frąckiewicz o e-usługach dla seniorów…
Dnia 19.11.2013 w Miejskim Ośrodku Kultury w Policach, Pani profesor Ewa Frąckiewicz wygłosiła wykład nt. usług świadczonych drogą internetową z uwzględnieniem preferencji i potrzeb osób starszych w tym zakresie. Przedstawione zostały takie obszary świadczenia e-usług jak: administracja, bankowość, ubezpieczenia i handel. Wykład odbył się w ramach Polickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Frekwencja podczas prelekcji utwierdza w przekonaniu, iż Internet to kanał dystrybucji i komunikacji z konsumentem w każdym wieku...

Wystąpienie podczas IV Konferencji Naukowej z cyklu Świat przyjazny starości
W dniach 24-25.10.2013 w VI LO w Szczecinie odbyła się IV już edycja konferencji naukowej pod hasłem: Świat przyjazny starości. Konferencja była miejscem spotkań i dyskusji Seniorów, wykładowców akademickich oraz delegacji szczecińskich szkół, które prezentowały i słuchały wystąpień dotyczących różnych aspektów wieku senioralnego. W ramach sesji naukowej, drugiego dnia konferencji, swój referat pt. Seniorzy w sieci - dlaczego i jak? wygłosiła Pani profesor Ewa Frąckiewicz z Katedry Marketingu.

I Dzień Ekonomisty
14. marca 2013 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania z inicjatywy Pani dr hab. Ewy Frąckiewicz z Katedry Marketingu odbyło się prawdziwe święto osób pasjonujących się zagadnieniami związanymi z sytuacją gospodarczą kraju i przedsiębiorstw. Uczniowie, studenci oraz pracownicy dydaktyczno-naukowi mieli okazję:
  • uczestniczyć w wykładzie dr Agnieszki Majewskiej nt. „Anomalie pogodowe a kryzys w firmie,”
  • przyjrzeć się prezentacji pt. „Jak założyć własną firmę?” wygłoszonej przez Panią Paulinę Kuczyńską, przedstawicielkę Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości,
  • zadać pytanie ekspertom, biorącym udział w panelu dyskusyjnym pt. „Jakiego rodzaju absolwenta oczekują dzisiejsi menedżerowie?”
  • sprawdzić swój stan wiedzy w konkursie odbywającym się pod hasłem „Co Ty wiesz o ekonomii?”
Wydarzeniom w Auli Nowej towarzyszyła prezentacja kół naukowych oraz występ Chóru Uniwersyteckiego. Obchody Dnia Ekonomisty zakończyły się ogłoszeniem wyników konkursu ekonomicznego. Najlepszym rezultatem mogła pochwalić się Pani Mariola Świder(studentka I roku Informatyki i Ekonometrii) oraz Pan Bartosz Jarocki (student II roku Zarządzania). Certyfikaty zwycięzcom wraz z Panią dr hab. E. Frąckiewicz - głównym organizatorem Dnia Ekonomisty, wręczył Pan Prodziekan dr hab. Tomasz Bernat, reprezentujący w trakcie uroczystości władze dziekańskie.


Wykład gościnny u dr hab. Ewy Frąckiewicz
22 kwietnia 2013 r. na zaproszenie Pani dr hab. Ewy Frąckiewicz, podczas wykładu z przedmiotu Marketing międzynarodowy, wystąpił Pan Marcin Banaszewski, prezes firmy Metalzbyt oraz współwłaściciel firmy budowlanej działającej na rynku niemieckim. Studenci mieli okazję wysłuchać wypowiedzi praktyka nt. Uwarunkowań komunikacji biznesowej na rynku niemieckim.


I edycja polsko-niemieckich warsztatów dla studentów
W ramach współpracy Katedry Marketingu z Hochschule für nachhaltige Entwicklung z Eberswalde oraz Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Wałczy zorganizowano polsko-niemieckie warsztaty na temat „Produktów regionalnych”.

Spotkanie miało miejsce w Łowiczu Wałeckim od 29.05 do 01.06 bieżącego roku. Udział w warsztatach wzięło 15 studentów z Niemiec i 12 z Polski. Zajęcia prowadzili mgr Małgorzata Wiścicka (US), MBA Ulf Leusmann (HNE) oraz regionalni rzemieślnicy i artyści. Efektem pracy były 3 projekty broszur promujące produkty i sztukę rzemieślniczą z regionu Wałeckiego.


XVII Targi INKONTAKT w Schwedt
W dniach 01-03.06 bieżącego roku studenci WNEiZ współpracowali z niemiecką izbę gospodarczą (IHK Schwedt) przy organizacji regionalnych targów INKONTAKT. Ta aktywność jest efektem współpracy Katedry Marketingu z IHK w Schwedt.


Spotkanie z  nowym partnerem - Hochschule für  Nachhaltige Entwicklung Eberswalde  (grudzień 2011)
Głównym celem wizyty było określenie obszarów współpracy w ramach działań naukowo-dydaktycznych Katedry Marketingu WNEiZ z uczelnią niemiecką. Spotkanie odbyło się na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, gdzie o historii i działalności Wydziału opowiadał gościom dziekan - prof. dr hab. Leon Dorozik.

Spotkanie na Wydziale - goście z Niemiec
Na zdjęciu od lewej:
dr Renata Knap,
mgr Małgorzata Wiścicka, MBA Ulf Leusmann,
prof. Viktoria Enzenhofer,
prof. Leon Dorozik
Spotkanie na Wydziale - goście z Niemiec
Na zdjęciu od lewej:
MBA Ulf Leusmann,
prof. Viktoria Enzenhofer,
prof. Leon Dorozik

Wykład z "Social Marketing" u dr hab. prof. US Edyty Rudawskiej (styczeń 2012)
Działania social marketingu zaprezentowane zostały przez panią Agnieszkę Zdebiak, właścicielkę Internet Innovations For Business, która od kliku lat zajmuje się przygotowywaniem dla firm rozwiązań marketingowych w Internecie.

Na spotkaniu zaprezentowano najnowsze trendy reklamowe oraz nowoczesne technologie, jakie wykorzystuje się w ramach tego typu działań. Studenci mieli również możliwość zapoznania się z najciekawszymi kampaniami marketingowymi w Internecie prowadzonymi przez krajowe i globalne przedsiębiorstwa.

Sporo uwagi i zainteresowania studentów wzbudziły informacje na temat działań marketingowych firm z wykorzystaniem portali społecznościowych.

Wykład u prof. E. Rudawskiej Wykład u prof. E. Rudawskiej


Wykład gościnny w ramach przedmiotu "Public Relations"  u dr hab. Ewy Frąckiewicz (grudzień 2011)
Wykład poprowadził pracownik firmy Par Excellence Pani Katarzyna Kazojć. Na spotkaniu studenci mogli dowiedzieć się, na czym polega praca PR’owca i jakie zadania wykonują firmy z tej branży. Uczestnicy mieli również możliwość udziału w dyskusji na temat podejmowanych działań Public Relations w regionie i ofercie pracy w tego typu firmach.

Wykład u prof. E. Frąckiewicz Wykład u prof. E. Frąckiewicz
{/tabs}
Badania statutowe
Tematy badań statutowych realizowanych w Katedrze Marketingu w latach 2005-2010:

2010 Zmiany zachowań konsumentów na rynku usług w dobie spowolnienia gospodarczego, cz.2
2009 Zmiany zachowań konsumentów  na rynku usług, cz.1
2008 Usługi w działalności przedsiębiorstw produkcyjnych.
2007 Polski konsument a przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku.
2006 Marketing a aktywność regionów.
2005 Usługi a rozwój regionu.


Projekty zewnętrzne
1. Projekt „Wdrażanie usprawnień zarządczych w JST na obszarze województwa zachodniopomorskiego” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Priorytet V „Dobre rządzenie”, Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie 5.2.1 „Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”. Projekt na lata 2009-2011.

Zadanie: Satysfakcja klientów i pracowników urzędów, współrealizowane przez zespół Katedry w osobach:
Dr hab. prof. US Jolanta Witek - kierownik modułu V
Dr hab. prof. US Edyta Rudawska
Dr hab. Ewa Frąckiewicz
Dr Krzysztof Błoński
mgr Małgorzata Wiścicka
   
2. Projekt „Wsparcie przedsiębiorczości akademickiej. INNOSTART” realizowany przez Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technicznego, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Marzec 2009-kwiecień 2010. Zadanie współrealizowane przez dr hab. Augustyne Burlitę w zakresie dyżurów eksperckich.

3. Projekt „Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat!!!” realizowany przez Uniwersytet Szczeciński w partnerstwie z Combidata Poland sp. zo.o. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III, działanie 3.3., Poddziałanie 3.3.4. Sierpień –wrzesień 2010. Zadanie współrealizowane przez dr hab. Augustyne Burlitę w zakresie oceny projektów.

Granty

Frąckiewicz E., Informatyzacja marketingu na rynku sieciowych powiązań, grant KBN na lata 2008-2009

Rudawska E., Kształtowanie relacji z klientami w koncepcji wartości przedsiębiorstwa, grant KBN na lata 2007-2008, N115 069 32/3151

Frąckiewicz E., Wpływ Internetu na aktywność seniorów z punktu widzenia strategii budowania społeczeństwa informacyjnego i2010, grant Centrum Europejskiego Natolin 2007

Frąckiewicz E., Rudawska E., Metodyka doboru systemu CRM w przedsiębiorstwach usługowych, grant KBN na lata lata 2002-2004

Witek J. (współautor), Symulator zachowań konsumenta na rynku, grant KBN na lata 2005 – 2007, 1 H02C 013 29

Witek J., Warunki życia i konsumpcja gospodarstw domowych pracujących na własny rachunek, grant KBN 2 H02C 046 25

Witek J. (współautor), Niedobory konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych - stan, uwarunkowania, tendencje, grant MNiSW na lata 2010 – 2012, N N112 335038,

Witek J. (promotorski), Nierówności w sferze konsumpcji gospodarstw domowych okresie przemian w Polsce, grant MNiSW na lata 2010 – 2013, N N112 124539

Pomiar jakości życia na poziomie lokalnym Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Błońskiego, Augustyny Burlity i Jolanty Witek
Pomiar jakości życia na poziomie lokalnym
(na przykładzie powiatu wałeckiego)

Uniwersytet Szczeciński 2017
Rozprawy i Studia t. MLV (981)
pdf Treść publikacji


Nowe technologie informacyjno-kumunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw Ewa Frąckiewicz
Nowe technologie informacyjno-kumunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań

Wydawnictwo Naukowe US 2010


Wpływ Internetu na aktywność seniorów.... Ewa Frąckiewicz
Wpływ Internetu na aktywność seniorów z punktu widzenia strategii budowania społeczeństwa informacyjnego i2010

Centrum Europejskie Natolin 2009


Znaczenie relacji z klientami w procesie.... Edyta Rudawska
Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa


Lojalność klientów Edyta Rudawska
Lojalność klientów

Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
W dniach 14-15 maja 2018 roku Katedra Marketingu zorganizowała konferencję

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W DOBIE WSPÓŁCZESNYCH ZMIAN OTOCZENIA

Szanowni Państwo,

Serdecznie dziękujemy za Państwa merytoryczne zaangażowanie oraz obecność podczas XIX już konferencji organizowanej przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego z cyklu Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami.

Tematyka konferencji koncentrowała się wokół 3 głównych tematów:
  • Nowe trendy w zachowaniach konsumentów i ich konsekwencje dla zarządzania
  • Innowacyjne podejścia w zarządzaniu marketingowym i zarządzaniu marketingiem
  • Zmiany otoczenia wyzwaniem dla organizacji
Nasze zaproszenie przyjęło 50 osób z ponad 20 ośrodków akademickich z całej Polski, z Krakowa, Rzeszowa, Wrocławia, Warszawy, Poznania, Gdańska, Częstochowy, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Białej Podlaskiej i Nowego Sącza, a także z Włoch. Członkiem Honorowym Rady Programowej był pierwszy kierownik Katedry, prof. dr hab. Jan Karwowski.
Mamy nadzieję, że publikacja w postaci 4 numeru Marketingu i Rynku stanie się dla Państwa oraz dla Państwa Koleżanek i Kolegów, wartościową i inspirującą pozycją. Zachęcamy do promowania aktualnych treści z zakresu zarzadzania marketingowego w obliczu zmian otoczenia wśród studentów i słuchaczy także za pośrednictwem linku: http://www.marketingirynek.pl/files/1276809751/file/marketing_i_rynek_4_2018_artykuly_na_plyte.pdf.

Tegoroczna konferencja odbyła się pod patronatem merytorycznym Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu

pdf Program Konferencji
Zespół Katedry Marketingu


Katedra Marketingu na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego zaprasza na XVIII Ogólnopolską Konferencję Naukową, którą organizujemy w dniach 09-10 maja 2016 r. w Kołobrzegu pod wiodącym hasłem:
KONSUMENCI I ORGANIZACJE WOBEC WYZWAŃ PRZYSZŁOŚCI
Szanowni Państwo,

kontynuując cykl konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa na XVIII Ogólnopolską Konferencję Naukową, którą organizujemy w dniach 09-10 maja 2016 r. w Kołobrzegu pod wiodącym hasłem:
KONSUMENCI I ORGANIZACJE WOBEC WYZWAŃ PRZYSZŁOŚCI
Jej głównym celem będzie wymiana poglądów, doświadczeń i wyników badań naukowców, samorządowców i praktyków gospodarczych na temat wyzwań przyszłości z punktu widzenia konsumentów i organizacji oraz zachęcenie do twórczej dyskusji i wdrażania nowych badań dotyczących kreatywnego i aktywnego zarządzania przyszłością.

budynek Wyrażamy nadzieję, iż konferencja przyczyni się także do integracji badaczy, teoretyków i praktyków zarządzania, marketingu i konsumpcji. Będzie nam niezmiernie miło gościć naukowców, samorządowców i praktyków gospodarczych i zachęcamy do uczestnictwa w panelach dyskusyjnych oraz przygotowania referatów związanych z zakresem tematycznym konferencji.

pdf Program Konferencji
pdf Zaproszenie
pdf Ulotka
pdf Formularz zgłoszenia

Zespół Katedry Marketingu



19-20 maja 2014 roku Katedra Marketingu organizowała XVII Konferencję pt.

Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami
– dekada doświadczeń w zintegrowanej przestrzeni europejskiej

logo konferencji Szanowni Goście i Przyjaciele,
Serdecznie dziękujemy, że zechcieli Państwo być z nami i z takim zaangażowaniem uczestniczyć w XVII Konferencji pt. Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami – dekada doświadczeń w zintegrowanej przestrzeni europejskiej oraz wszystkich wydarzeniach towarzyszących.
Jest nam niezmiernie miło, że zaproszenie do udziału w konferencji przyjęło ponad 130 osób z 43 ośrodków akademickich, instytutów naukowych i przedsiębiorstw z całej Polski. Przygotowano 127 interesujących opracowań, które zostaną wydane w czasopiśmie „Handel Wewnętrzny”.

budynek Chcielibyśmy również wspomnieć, że nasza tegoroczna konferencja odbyła się pod honorowym patronatem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Patronat medialny objęli: „Handel Wewnętrzny”, „Marketing i Rynek”, Polskie Radio Szczecin oraz TVP Szczecin.
Istotny wkład w organizację spotkania miał również Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz i Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego dr hab. Wojciech Drożdż.

Wspomnienia z naszej konferencji, uwiecznione na zdjęciach znajdą Państwo w zakładce „Więcej o konferencji”.
Mamy nadzieję, że spotkamy się z Państwem na naszej Instytutowej konferencji pt. Czas na Rozwój - Wyzwania dla przedsiębiorców i naukowców w 2015 roku.

Zespół Katedry Marketingu

Dziękujemy wszystkim naszym gościom i przyjaciołom za udział w konferencji.

Więcej o Konferencji »


Konferencje z serii "Problemy marketingowe polskich przedsiębiorstw"

2014 Zachowania konsumentów a zarządzanie organizacjami (Więcej » )
2013 Czas jako wyznacznik zachowań konsumenckich (Więcej » )
2012
Zachowania konsumenckie. Między przeszłością a przyszłością  (Więcej »)
2011 Zachowania konsumenckie. Stan, uwarunkowania, tendencje
2010 Tendencje zmian zachowań konsumenckich na regionalnym rynku
2009 Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach
2006 Marketing a aktywność regionów
2005 Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku
2004 Partnerstwo w regionie
2003 Regionalne zróżnicowanie jakości życia
2002 Marketing w rozwoju regionu
2001 Współpraca partnerów w regionie
2000 Skuteczne zarządzanie sprzedażą w warunkach konkurencji – teoria, doświadczenie, tendencje
1999 Strategie marketingowe firm finansowych w kontekście integracji z Unią Europejską
1998 System informacji marketingowej firm finansowych
1997 Podmioty gospodarcze w strategii marketingowej firm finansowych
1996 Problemy marketingowe usług finansowe w Polsce


Inne konferencje

2013 Warsztaty Metodologiczne z Metod Ilościowych w Badaniach Marketingowych im. Prof. Stefana Mynarskiego
2011 Sport i rekreacja szansą rozwoju
2009 I Międzynarodowe Forum Turystyczne

 

Przedmioty wykładane


Przedmioty wykładane w Katedrze
  • Badania marketingowe
  • Badania rynkowe i marketingowe
  • Marketing
  • Marketing w sporcie
  • Obsługa klienta
  • Analiza rynku 
  • Public relations
  • Reklama
  • Zarządzanie relacjami z klientem
  • E-handel i marketing
  • Klient w otoczeniu rynkowym przedsiębiorstwa
  • Marketing internetowy
  • Marketing międzynarodowy
  • Marketing seniorów
  • Nowe technologie w marketingu
  • Zarządzanie sprzedażą

Seminaria dyplomowe


Seminaria dyplomowe - tematyka
dr hab. prof. US Augustyna  Burlita
  • Analiza rynku
  • Badania rynkowe i marketingowe, system informacji marketingowej
  • Czas wolny i jego ekonomiczne aspekty
  • Ekonomiczne aspekty kultury
  • Komunikacja marketingowa
  • Konsumpcja
  • Marketing terytorialny
  • Marketing, zarządzanie marketingowe
  • Problemy funkcjonowania rynku
  • Public Relations
  • Turystyka, marketing w turystyce, zarządzanie turystyką
  • Wizerunek organizacji
  • Zachowania konsumentów, ich uwarunkowania i badanie
  • Zarządzanie budżetem czasu
  • Zarządzanie marką
  • Zarządzanie produktem
dr  hab.  prof. US Edyta  Rudawska
  • Zarządzanie relacjami z klientami / Marketing relacji
  • Zarządzanie marketingowe 
  • Kształtowanie wartości dla klienta
  • Kształtowanie relacji z interesariuszami firmy
  • Narzędzia marketingowego oddziaływania firm
  • Produkt w strategii przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie dystrybucją
  • Strategia cenowa
  • Komunikacja marketingowa
  • Public Relations, kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa
  • Komunikacja marketingowa
  • Marketing wewnętrzny
  • Zarządzanie marką
  • Marketing usług
  • Marketing w sporcie
  • Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem i innymi podmiotami rynku
  • Klient w działalności marketingowej firmy
  • Wpływ marketingu na wartość przedsiębiorstwa
  • Zasoby marketingowe przedsiębiorstwa
  • Marketing a finanse w przedsiębiorstwie
  • Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw / Marketing zrównoważony
  • Marketing terytorialny
dr hab. prof. US Ewa Frąckiewicz
  • Badania marketingowe
  • Badania opinii, postaw i zachowań konsumentów
  • E-handel
  • E-klient
  • E-marketing
  • Komunikacja marketingowa
  • Marketing a nowe technologie
  • Marketing seniorów
  • M-komunikacja
  • M-marketing
  • Zachowania konsumentów
  • Zarządzanie marketingowe

Specjalność II st.


Specjalność II st. : Strategiczne zarządzanie marketingowe


Na specjalności szczególny nacisk kładzie się na zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym.

Absolwent specjalności posiada umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Posiada on wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwent specjalności jest również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.

Absolwent jest  przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu i pracy między innymi na stanowiskach:

- specjalista ds. marketingu i handlu,

- specjalista analizy rynku,

- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania,

- specjalista ds. reklamy.

ppt Prezentacja specjalności Strategiczne zarządzanie marketingowe
KATEDRA MARKETINGU
ul. Mickiewicza 64 71-101 Szczecin
   tel.  (91) 444-1985
e-mail: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 
Kierownik katedry : dr hab. prof. US Edyta Rudawska


Główne obszary badań naukowych Katedry
  • Zarządzanie i planowanie marketingowe
  • Zachowania konsumentów
  • Satysfakcja konsumentów i klientów
  • Zarządzanie relacjami z klientem
  • Kształtowanie relacji biznesowych
  • Narzędzia kształtowania lojalności klientów
  • Zarządzanie wartością klienta
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Funkcjonowanie i rozwój handlu
  • Funkcjonowanie rynku i podmiotów rynkowych (przedsiębiorstw, organizacji non-profit, JST)
  • Funkcjonowanie gospodarstw domowych
  • Badania rynkowe i marketingowe
  • Marketing w kontekście wartości przedsiębiorstwa
  • Skuteczność i efektywność marketingu
  • Marketing usług
  • Marketing zrównoważony
  • Marketing seniorów
  • Marketing w Internecie
  • E-handel
  • E-klient
  • Ryzyko marketingowe
  • Specyfika poszczególnych rynków branżowych
  • Partnerstwo w regionie
  • Problemy konsumpcji i jakości życia
  • Rynek usług
  • Ekonomika usług
  • Ekonomika czasu wolnego

Jak do nas trafić


mapa wneiz