Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
fax (+48) 91 444 1925
INSTYTUT ZARZĄDZANIA i MARKETINGU
ul. Mickiewicza 64, 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985 tel./fax (91) 444-1987 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyrektor Instytutu: dr hab. prof. US Edyta Rudawska

Instytut Zarządzania i Marketingu powstał 1.10.2013 r.

Konferencje 'Czas na rozwój'


Czas na rozwój 2017
W dniach 18-20 maja 2017 r.  odbędzie się II edycja Konferencji "Czas na rozwój".


CNR logo 2017
Więcej >>>

Czas na rozwój 2015

KONFERENCJA BIZNESU I NAUKI
Czas na rozwój – Wyzwania dla przedsiębiorców i naukowców
21-23 maja 2015, Świnoujście
FOTORELACJA Z KONFERENCJI »

pdf Ulotka


Cel konferencji Dynamiczne zmiany otoczenia organizacji wpływają na konieczność uwzględnienia w ich funkcjonowaniu nowoczesnych procesów oraz metod zarządzania i marketingu. Dla skutecznej realizacji tych wyzwań niezbędna jest współpraca biznesu z nauką, stąd celem konferencji jest integracja środowiska pracowników nauki i praktyków biznesu zainteresowanych współczesnymi problemami zarządzania i marketingu.

Spotkanie to, jest również wyjątkową okazją do prezentacji wyników badań naukowych, wymiany poglądów dotyczących aktualnych trendów oraz dyskusji na temat doświadczeń świata nauki i biznesu w obszarach związanych z zarządzaniem i marketingiem.

Zakres tematyczny
• Zarządzanie działalnością marketingową w przedsiębiorstwie,
• Zarządzanie kapitałem ludzkim,
• Problemy i strategie zarządzania.

Kalendarium
18.07.2014 r.  Zgłoszenie udziału
15.10.2014 r.  Nadesłanie referatów
15.03.2015 r.  Wniesienie opłaty konferencyjnej
15.05.2015 r.  Przesłanie uczestnikom programu konferencji
21.05-23.05.2015 r. Termin konferencji

Publikacja i wymogi edytorskie

Zgłoszone artykuły zostaną opublikowane w czasopiśmie „Studia i Prace WNEiZ US” (7 pkt. na liście czasopism punktowanych MNiSW). Szczegóły dotyczące wymogów edytorskich przedkładanych artykułów zamieszczono na stronie internetowej konferencji (www.czasnarozwoj.eu).  Artykuły powinny obejmować od 8 do 10 stron zgodnie z zamieszczonym na stronie internetowej szablonem.

Artykuły należy przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Warunkiem publikacji jest uzyskanie pozytywnych recenzji naukowych, przygotowanie artykułu zgodnie z wymogami edytorskimi oraz wniesienie w terminie opłaty konferencyjnej.

Rada programowa


Prof. dr hab. Szymon Cyfert - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Prof. dr inż. Wiesław Grudzewski - Członek Korespondent PAN
Prof. dr hab. Irena Hejduk - Szkoła Główna Handlowa
Prof. dr hab. Marta Juchnowicz - Szkoła Główna Handlowa
Roman Kopińsk -  Właściciel Piekarni ASPROD Sp. z o.o.
Prof. dr hab. Danuta Kopycińska - Uniwersytet Szczeciński
Krzysztof Kowalski - DGS Poland sp. z o.o.
Dr hab. prof. UŁ Robert Kozielski - Uniwersytet Łódzki
Prof. dr hab. Andrzej Koźmiński - Prezydent Akademii Leona Koźmińskiego
Sławomir Lachowski - Prezes FM Bank
Prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski - Uniwersytet Gdański
Prof. dr hab. Krzysztof Obłój - Uniwersytet Warszawski
Edward Osina - Vice Prezes Business Centre Club
Prof. dr hab. Aleksy Pocztowski - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Prof. dr hab. Maria Romanowska - Szkoła Główna Handlowa
Zbigniew Skarul - Agencja reklamowa Oskar Wegner
Dr hab. prof. UEK Sławomir Smyczek - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Dr hab. prof. SBPW Sylwia Sysko-Romańczuk - Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
Paweł Szynkaruk - Polska Żegluga Morska
Prof. dr hab. Waldemar Tarczyński - Uniwersytet Szczeciński
Prof. dr hab. Elżbieta Urbanowska - Sojkin - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Prof. dr hab. Jan Wiktor Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Dr inż. Zbigniew Zienowicz - Hydromega Sp. z o. o. Gdynia
Dr hab. prof. US Edyta Rudawska - Przewodnicząca Rady Programowej, Uniwersytet Szczeciński
Dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoff - Wiceprzewodniczący Rady Programowej,Uniwersytet Szczeciński
Dr hab. Wojciech Jarecki - Wiceprzewodniczący Rady Programowej, Uniwersytet Szczeciński

Zgłoszenie udziału
Rejestracja uczestników odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zgłoszeń dostępnego na stronie konferencji: www.czasnarozwoj.eu

Miejsce konferencji
Konferencja odbędzie się w Świnoujściu w Hotelu INTERFERIE Medical SPA ul. Uzdrowiskowa 15
www.inmedicalspa.pl/

Opłaty konferencyjne
Opcje uczestnictwa (podano ceny brutto):

• Uczestnictwo z publikacją referatu (2 noclegi w pokoju 1-osobowym) - 1250 zł (z VAT)

• Uczestnictwo z publikacją referatu (2 noclegi w pokoju 2-osobowym) - 1150 zł (z VAT)

• Publikacja bez uczestnictwa w konferencji - 750 zł (z VAT)

• Uczestnictwo bez publikacji (2 noclegi w pokoju 1-osobowym) - 950 zł (z VAT)

• Uczestnictwo bez publikacji (2 noclegi w pokoju 2-osobowym) - 850 zł (z VAT)


Opłata (w wariantach z uczestnictwem) obejmuje pobyt w hotelu podczas trwania konferencji, wyżywienie, uczestnictwo w obradach i imprezach towarzyszących.

Opłaty należy wnosić do 15.03.2015 r. na konto w BPH 75 1060 0076 0000 3300 0057 4710
(w tytule podając: Czas 2015 - Imię i Nazwisko)

Adres odbiorcy przelewu: Fundacja Forum Gryf, ul. Niemierzyńska 27B/19, 71-436 Szczecin


Kontakt
INSTYTUT ZARZĄDZANIA I MARKETINGU
Uniwersytet Szczeciński
ul.Mickiewicza 64-66,
71-101 Szczecin
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.czasnarozwoj.eu

Komitet organizacyjny
dr Marek Kunasz - Menadżer konferencji
mgr Hubert Pachciarek - Sekretarz (tel. 693 103 493)
mgr Magdalena Kowalska
dr Ewa Mazur-Wierzbicka
dr Sandra Misiak
mgr Małgorzata Wiścicka

Aktualności


prof. Andrzej Koźmiński Katedra Organizacji i Zarządzania oraz Koło Naukowe Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa” serdecznie zapraszają na konferencję tematyczną dotyczącą przywództwa pt. Leadership in post-globalization era?
W Konferencji weźmie udział prof. Andrzej K. Koźmiński.

Termin: 25 listopada 2016 r. (piątek) godz. 10.00

Miejsce: sala 127 (sala Rady Wydziału)
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński

ul. Mickiewicza 64,

Szczecin

Język konferencji: j. angielski

Komitet organizacyjny:
dr hab. inż. prof. US Alberto Lozano Platonoff – przewodniczący
dr hab. prof. US Katarzyna Gadomska-Lila
dr Hubert Pachciarek
mgr Malwina Szarek
Patrycja Tyczyńska


25.10. 2016 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ
i love marketing trans

W dniu 25.10.2016r. Katedra Marketingu zorganizowała na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania transmisję online największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego.

Podczas konferencji transmitowane były wystąpienia 19 znanych specjalistów w dziedzinie e-marketingu. Krótkie (18 minutowe), ale niezwykle treściwe i ciekawe prezentacje poddawane były ocenie widowni, od której zależała wysokość honorarium prelegentów.

Wydarzenie na WNEiZ spotkało się z licznym odbiorem uczestników, którzy nie tylko mogli wysłuchać prelegentów, ale także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.

Zwycięzcom nagród - gratulujemy, a wszystkim uczestnikom wydarzenia dziękujemy za przybycie.

View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIdafc7baebc7
Pracownik Instytutu na Uniwersytecie Kelaniya (Sri Lanka)
Pracownik Katedry Marketingu - dr Małgorzata Wiścicka - w semestrze zimowym 2016/2017 prowadzi zajęcia dydaktyczne oraz badania naukowe w Katedrze Zarządzania Marketingowego Uniwersytetu Kelaniya na Sri Lance. Jest to część stażu naukowego realizowanego w ramach pro-gramu stypendialnego IMPAKT Project International Mobility Programme for Academic and Knowledge Transfer, Erasmus Mundus Programme.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId32ed0e244b
dr Marta Hozer-Koćmiel w Batumi-Chakvi, lipiec 2016
W dniach 23-28 lipca 2016 r. w Batumi-Chakvi, Gruzja, dr Marta Hozer-Koćmiel uczestniczyła jako wykładowca w Zielonej Szkole Fundacji Heinricha Bolla. Wygłosiła wykład na temat "Measuring the relation between Gender and Sustainable development".
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIda75540453e
pdf Green Academy  - agenda
pdf Green Academy - prezentacja
Pracownicy Instytutu na Uniwersytecie w Guangzhou (Chiny)
W ramach programu Erasmus Partners oraz Partnerskiej Wymiany Dydaktycznej pracownicy Instytutu Zarządzania i Marketingu (prof. Edyta Rudawska, dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka), w czerwcu 2016 roku, prowadziły zajęcia dydaktyczne ze studentami na Uniwersytecie w Guangzhou. W trakcie pobytu na Uniwersytecie odbywały się również spotkania z pracownikami kierunku zarządzanie oraz pracownikami Instytutu Polonistyki w Guangdong University.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId066958fd66

Pracownik Instytutu podczas stażu na University of Helsinki
Dr Sandra Misiak-Kwit (Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim) w dniach 26.05.2016-02.06.2016 odbyła krótkoterminowy staż naukowy w Ruralia Institute, University of Helsinki. Działania zrealizowane w ramach stażu to: organizacja i uczestnictwo w międzynarodowym seminarium "Equality and Living Conditions in Rural Areas"; współpraca międzynarodowa, której efektem będzie artykuł naukowy na temat alokacji czasu w jednoosobowych gospodarstwach domowych w Polsce i Finlandii z uwzględnieniem problematyki płci; wymiana doświadczeń na temat realizowanych projektów europejskich; doradztwo doktorantom z University of Helsinki w zakresie prowadzonych badań nad pracą doktorską; planowanie wspólnych projektów europejskich i wymiany międzynarodowej pracowników naukowych
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId41d1e5d374

Międzynarodowe spotkania marketingowe
W dniach 23.05-25.05.16 na WNEIZ już po raz piąty pracownicy Katedry Marketingu, pod kierunkiem dr Małgorzaty Wiścickiej oraz partnerskiej uczelni z Eberswalde (HNRE) zorganizowali Międzynarodową Konferencję Marketingową, którą skierowano do ludzi młodych (studentów) z Polski, Niemiec, Chin, Turcji, Kambodży, Włoch i Ukrainy. Celem konferencji była integracja środowiska studentów z różnych krajów oraz wymiana myśli na temat sposobów kształtowania modeli biznesowych współczesnych przedsiębiorstw. Głównym tematem konferencji był „Design thinking and business models”. W ramach spotkania odbył się m.in. panel na temat design thinking, który został poprowadzony przez Huberta Dybę (RCIiTT) oraz panel „Controversial promotion in different countries” poprowadzony przez dr Małgorzatę Wiścicką. W konferencji uczestniczyło ponad 40 osób z 7 krajów.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId60c34cfa1b
Pracownicy Instytutu Zarządzania i Marketingu (dr Sandra Misiak-Kwit i dr Małgorzata Wiścicka) na zajęciach dydaktycznych na Pamukkale University w Turcji, maj 2016
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Pamukkale w Denizli (09-17.05.2016). W trakcie stażu krótkoterminowego wzięły udział w "6th International Week”, 9-13.05.2016, gdzie wygłosiły prezentacje: “How do Consumers behave? - a case of Poland” oraz „Entrepreneurial Attitude of People in Poland”. Zajęcia prowadzone były na Faculty of Economics and Administrative Sciences na temat “Communication - an important tool in Relationship Building”.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId2712902a9d
Wykład prof. Lechosława Garbarskiego
W dniu 12 maja 2016 r., na zaproszenie prof. Edyty Rudawskiej z Katedry Marketingu, prof. Lechosław Garbarski z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie przeprowadził wykład gościnny pt. „Potęga wyróżnienia się na rynku”. Było to już kolejne spotkanie zorganizowane w ramach wymiany dydaktycznej, zainicjowanej przez kierowników Katedr Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. List Intencyjny w tej sprawie podpisali po raz pierwszy Dziekani i Rektorzy tychże uczelni 2 lata temu.

Podczas spotkania studenci kierunku Zarządzanie mogli dowiedzieć się, jaka jest rola strategii wyróżnienia się dla przedsiębiorstw funkcjonujących we współczesnej przestrzeni gospodarczej, w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej i jakie są sposoby budowania wyróżniającej pozycji rynkowej. Uczestnicy spotkania identyfikowali również strategie wyróżnienia się na rynku przez firmy funkcjonujące m.in. w sektorze motoryzacyjnym i przemyśle piwowarskim.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIda9f39a8f0f
Pracownicy Instytutu Zarządzania i Marketingu na zajęciach dydaktycznych na Caucasus University w Gruzji
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Kaukaskim w Tbilisi (03-06.05.2016) oraz w Batumi (07-08.05.2016).
Zajęcia były prowadzone w dwóch blokach tematycznych:
Communication - an important tool in Relationship Building
Leading Diverse Teams - Challenges vs. Opportunities
W zajęciach brali udział studenci pierwszego i drugiego roku studiów licencjackich.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIde192d53a72
Wykład gościny Pani Profesor Agnieszki Żbikowskiej
W dniu 19.04.2016r., odbył się wykład gościnny pani prof. Agnieszki Żbikowskiej z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Spotkanie zorganizowane było w ramach porozumienia podpisanego przez Katedry Marketingu czterech uczelni w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Akademię Leona Koźmińskiego i Uniwersytet Szczeciński, dotyczącego wymiany wykładowców tych uczelni.

Wykład podejmował bardzo interesującą tematykę dotyczącą kulturowych uwarunkowań w marketingu międzynarodowym. W trakcie spotkania omówione zostały zarówno najważniejsze cechy kultury, jak i pojęcie kultury narodowej, a także czynniki powstawania globalnej kultury konsumenckiej. Pani profesor podkreślała, że wymiary kultur, (tj.: dystans władzy, męskość-kobiecość, unikanie niepewności, indywidualizm-kolektywizm, orientacja długo- i krótkoterminowa lub podział kultur na wysoko- i niskokontekstowe) mają znaczenie dla kształtowania produktu, przygotowania kampanii promocyjnej, czy też wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne.

Omówione zostały również takie elementy kultury jak: religia, język, symbolika, poczucie estetyki, nastawienie do produktów zagranicznych, które mogą stanowić wyzwanie dla marketerów podejmujących decyzje dotyczące rynków międzynarodowych. Studentom szczególnie spodobały się prezentowane przykłady z praktyki gospodarczej, gdyż pokazywały jak ignorowanie różnic kulturowych może nie tylko stanowić barierę dla funkcjonowania przedsiębiorstwa za granicą, ale także stać się przyczyną sytuacji kryzysowych.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId11ff7b1699
Kolejny projekt na zlecenie praktyki- ICU Investor Center Uckermark GmbH
Studenci specjalności Zarządzanie i Inżynieria Produkcji,  w ramach przedmiotu Promocja w MSP, prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz i dr Małgorzatę Wiścicką, przygotowują projekt działań promocyjnych na zlecenie ICU Investor Center Uckermark.

Odbyło się już spotkanie w celu zdefiniowania problemu,  określenia celu projektu. Kolejny etap to przygotowanie projektu i prezentacja Panu Silvio Moritz, menadżerowi ICU Investor Center Uckermark www.ic-uckermark.de/pl/home.html
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId01c072e88f
Projekt na zlecenie praktyki – Off Marina zleca zadanie naszym studentom
W semestrze zimowym 2015/2016 studenci kierunku Zarządzanie (studiów stacjonarnych II rok 1°) przygotowali w ramach przedmiotu “Komunikacja marketingowa” prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz oraz dr Małgorzatę Wiścicką.
Projekt był przygotowany na potrzeby biznesu, Off Marina, którą reprezentowała Pani Monika Petryczko. Prezentacja rozwiązań dla Off Mariny odbyła się 05.02.2016. W spotkaniu brał udział również zleceniodawca.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId471f4314e5
Spotkanie z dr. Witoldem B. Jankowskim w dniu 22.03.2016 r. w ramach cyklu Forum Gryf
W dniu 22 marca 2016 r.  w Auli Starej im. Leona Babińskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, odbyło się spotkanie z cyklu Forum Gryf, które poprowadził dr Witold B. Jankowski, prezes ICAN Institute oraz redaktor naczelny Harvard Business Review Polska. Organizatorem spotkania było Forum Gryf, Business Centre Club oraz Instytut Zarządzania i Marketingu. Tematem przewodnim zaś „Jak wygrywać na współczesnych rynkach?”. W spotkaniu udział wzięli przedsiębiorcy, przedstawiciele lokalnego świata biznesu, naukowcy, ludzie kultury i edukacji oraz przedstawiciele mediów.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIdd2f44b7853
Wykład dr. Witolda B. Jankowskiego w dniu 22.03.2016 r.
W dniu 22 marca 2016 r. z inicjatywy Instytutu Zarządzania i Marketingu na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty dr. Witolda B. Jankowskiego - redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska, pt. „W poszukiwaniu sukcesu w biznesie, a może i w życiu…”. Wykład był podzielony na cztery części. Pierwsza została zatytułowana: "Globalizacja - gdzie są rynki? gdzie są pieniądze?", część druga nosiła tytuł: "Nowa normalność: co się za tym kryje?", część trzecia - "Zdolność do zmiany: jak do niej jesteś zdolny?", zaś czwarta - "Sukces w życiu: co to takiego?". W ramach wykładu dr W. Jankowski przybliżył studentom strategie budowania trwałego sukcesu. Spotkanie zakończone zostało dyskusją, podczas której dr W. Jankowski udzielił odpowiedzi na pytania zadawane przez studentów.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId5851b82036
Wykład otwarty w Liceum Ogólnokształcącym nr XIV w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 30.11.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego nr XIV w Szczecinie pt. „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu przedsiębiorstwa. Poznali cechy silnej marki oraz błędy jakich firmy powinny unikać. Poprzez przeprowadzenie podczas wykładu testów konsumenckich (ślepego i jawnego) napojów typu cola, uczniowie mogli przekonać się, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i podejmowane decyzje zakupowe.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId10701d61aa
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 3 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 19.03.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 3 w Szczecinie pt. "Być jak Steve Jobs – czyli jak kreować marki, które pokocha świat?" Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu firmy. Poznali cechy silnej marki, a także poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, mogli przekonać się,  czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i decyzje zakupowe.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIde8c42f11b7
Wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie
16.01.2015 r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie. Spotkanie odbyło się na temat: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId68f1793edf
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 2 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 16.12.2014 roku, na zaproszenie Pani Katarzyny Bednarek, przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Szczecinie pt. „Znani niegdyś nieznani – jaką siłę posiada marka?”

Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z cechami silnej marki a także mogli przekonać się poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId708f835aaa

Warsztaty w ramach cyklu "Zarządzanie w praktyce"
Z inicjatywy Koła Naukowego Inicjatywa działającego przy Katedrze Organizacji i Zarządzania,  w dniu 9.12.2014 r. odbyły się kolejne warsztaty w ramach cyklu "Zarządzanie w praktyce". Spotkanie na temat "Etykiety w Biznesie" poprowadziła Pani Agnieszka Ligocka - dyrektor Oddziału Banku Pekao S.A.

X edycja Akademii Młodych 2014
W tym roku uruchomiona została X edycja programu edukacyjnego Akademia Młodych, stworzonego z myślą o młodzieży zainteresowanej pogłębianiem wiedzy z dziedzin nauk ekonomicznych oraz wszechstronnym rozwojem swojej osobowości. Program całoroczny adresowany jest do uczniów II i III klas szkół ponadgimnazjalnych. Na zajęciach prowadzonych przez cenionych wykładowców Uniwersytetu Szczecińskiego oraz zaproszonych praktyków zarządzania uczniowie nabywają stopniowo wiedzę ekonomiczną. Tematyka dobierana jest w taki sposób, aby po zdobyciu ogólnej wiedzy uczniowie poszerzali swoje umiejętności poprzez realizację konkretnych bloków tematycznych. Program obejmuje m. in. bloki takie jak: zarządzanie, psychologia biznesu, finanse przedsiębiorstw, rachunkowość, marketing. Zajęcia w ramach Akademii Młodych odbywają się na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego w każdy poniedziałek.

Akademia Młodych to nie tylko wykłady akademickie, ale również realizacja licznych analiz przypadków istniejących przedsiębiorstw, spotkania z liderami biznesu, wolontariat i spotkania integracyjne. W tym roku zgłosiło swój udział ponad 70 uczniów reprezentujących 11 szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina. Szczegółowy opis programu Akademia Młodych znajduje się na stronie internetowej www.integracja.szczecin.pl/

View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId6309edcef4

Spotkania z Prof.  Andrzejem Blikle w dniu 8 kwietnia 2014 r.

W dniu 8 kwietnia 2014 r., z inicjatywy Instytutu Zarządzania i Marketingu,  na naszym Wydziale gościł Prof. Andrzej Blikle, który wygłosił dwa wykłady. Pierwszy z nich, adresowany był przede wszystkim do studentów i pracowników Wydziału i odbył się w tłumnie wypełnionej Auli Nowej. Tematem spotkania była  "Reputacja marki przez lata"  
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId3eb36b7c22

Drugie spotkanie zorganizowane zostało z myślą o biznesmenach z firm naszego regionu. Tematem spotkania był "Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo". I w tym przypadku Aula, tym razem Stara, wypełniła się szczelnie przybyłymi gośćmi.

View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIdbf45db10bf
Konkurs naukowy dla uczniów szkół średnich (20.03.2014)

Instytut Zarządzania i Marketingu zorganizował konkurs naukowy dla uczniów szkół średnich pt.: Moja kariera zawodowa. W ramach konkursu uczniowie pisali wypracowanie związane z dotychczasowym rozwojem swojej kariery zawodowej i planach zawodowych. Zgłosiło się 28 uczestników z 7 szkół. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 20 marca. Rozdano 10 nagród: nagrodę główną (aparat fotograficzny, talon do EMPIK-u, darmowy kurs języka angielskiego) i 9 wyróżnień (darmowe kursy języka angielskiego, talony do EMPIK-u).

View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId888e0a80a3
Konferencja z udziałem profesora Andrzeja K. Koźmińskiego
W dniu 10 grudnia 2013 roku z inicjatywy Forum Gryf, Business Centre Club oraz Instytutu Zarządzania i Marketingu na Naszym Wydziale odbyła się konferencja z gościnnym udziałem profesora Andrzeja K. Koźmińskiego (ekonomista i socjolog, profesor zarządzania; wieloletni Rektor, a obecnie Prezydent Akademii Leona Koźmińskiego, członek Polskiej Akademii Nauk, felietonista Rzeczpospolitej; wykładowca w polskich i zagranicznych uczelniach, autor wielu książek na temat przywództwa publikowanych w różnych językach (nawet chińskim))
Przewodnią tematyką konferencji było przywództwo w kryzysie.
Uczestnikami konferencji,  oprócz środowiska naukowego byli także przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji publicznej, edukacji oraz organizacji pozarządowych. Aulę Nową im. prof. Przemysława Małka wypełniło blisko 100 gości. Aktywność i różnorodność środowisk potwierdza duże zainteresowanie tą tematyką w obecnych czasach, a także obecność i znaczenie przywództwa w różnych obszarach życia: politycznego, ekonomicznego, społecznego, intelektualnego, sportowego, duchowego, artystycznego.
Konferencję zainaugurował prof. US Jacek Batóg, prodziekan WNEiZ US, następnie prof. US Edyta Rudawska, dyrektor Instytutu Zarządzania i Marketingu zaprezentowała zgromadzonym przedsiębiorcom propozycję obszarów współpracy.
Główna część konferencji, czyli rozważania na temat współczesnego przywództwa rozpoczęły się od analizy obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej. Zdaniem prof. Koźmińskiego, elementem kryzysu jest osłabnięcie instynktu przedsiębiorczości i powstałe zjawisko tzw. masowej przedsiębiorczości, co wynika m.in. z biurokratyzacji, oraz uogólnionej niepewności, która przejawia się tym, iż ważne elementy funkcjonowania organizacji stają się coraz trudniejsze do przewidzenia, jak np. fluktuacje rynków finansowych czy wynik sytuacji na Ukrainie.
Po wystąpieniu prof. Koźmińskiego odbyła się dyskusja plenarna.
Konferencji towarzyszyło także spotkanie prof. Koźmińskiego ze studentami naszego Wydziału, którzy licznie zgromadzeni wysłuchali wykładu oraz mieli możliwość zadania gościowi wielu interesujących pytań.
View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeIdf4973ca960

Inauguracja działalności Instytutu Zarządzania i Marketingu

15 października 2013 roku z inicjatywy nowo wybranej Dyrektor Instytutu Zarządzania i Marketingu, profesor Edyty Rudawskiej, odbyło się spotkanie członków tegoż Instytutu, zgrupowanych w ramach trzech jednostek organizacyjnych: Katedry Marketingu, Katedry Organizacji i Zarządzania oraz Zakładu Zarządzania Kapitałem Ludzkim.

Pani Profesor przedstawiła autorską wizję prowadzenia i rozwoju Instytutu w kluczowych obszarach jego funkcjonowania. Wskazała na konkretne działania, które mają doprowadzić do rozwoju nowopowstałego Instytutu na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, w środowisku naukowym w Polsce i na rynku lokalnym. W swoim wystąpieniu Pani Dyrektor odniosła się także do strategii w dziedzinach poza naukowo-dydaktycznych, takich jak nawiązywanie współpracy z podmiotami otoczenia gospodarczego, instytucjami publiczno-prawnymi czy mediami.

Na zakończenie spotkania, każdy z uczestników otrzymał Akt Założycielski Instytutu, obrazujący nowo powstałą jednostkę w strukturze organizacyjnej wydziału, zbudowaną z trzech filarów (dwóch katedr i zakładu), w której każdy z pracowników jest jej integralnym elementem.


View the embedded image gallery online at:
http://www.wneiz.pl/izim#sigFreeId38f1b136fb

Specjalności I st.


Specjalności I stopnia

Kompetencje menedżerskie – Katedra Organizacji i Zarządzania

Specjalność Kompetencje menedżerskie powstała w odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku pracy oraz rosnące oczekiwania wobec absolwentów, którzy kończąc studia nie tyko powinni wykazać się odpowiednią wiedzą, ale również umiejętnościami praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w życiu zawodowym. To nowoczesne podejście do studiowania, zawierające program nauczania dostosowany do potrzeb pracodawców.

Celem specjalności Kompetencje menedżerskie jest rozwijanie kompetencji przydatnych w pracy zawodowej, zwłaszcza umiejętności analitycznych, organizacyjnych i interpersonalnych. Jest to kompleksowe podejście łączące „twarde” aspekty zarządzania, takie jak: analiza biznesowa, projektowanie organizacji, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu itp., i „miękkie” aspekty zarządzania, m.in. rozwijanie potencjału pracowników, usprawnianie komunikacji, zarządzanie pracą zespołową, kształtowanie kultury organizacyjnej itp.

Przedmioty realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Znaczna część zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i warsztatów, w trakcie których wykorzystywane są m.in. takie metody jak: analizy studiów przypadków (case studies), odgrywanie ról, dyskusje w grupach, prezentacje, metody kwestionariuszowe, gry symulacyjne. W ramach zajęć odbywają się również gościnne wykłady praktyków zarządzania (liderów biznesu) nadające jeszcze większy wymiar praktyczny prezentowanym zagadnieniom. Ważnym elementem są seminaria, bazujące na indywidualnym wsparciu kształcenia – tutoring.

Absolwenci specjalności Kompetencje menedżerskie posiadają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowiskach specjalistycznych, analitycznych oraz kierowniczych różnego szczebla w sektorze przedsiębiorstw, agencjach konsultingowych, instytucjach non-profit oraz administracji publicznej. Nabyte kompetencje organizacyjne i zarządcze umożliwiają również prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie – Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi

W procesie nauczania w ramach specjalności nacisk kładzie się na kształcenie i praktyczną aplikację z problematyki planowania, pozyskiwania, oceniania, motywowania i kierowania pracownikami oraz rozwój umiejętności pracy w zespole. Uzupełnione jest to poprzez wiedzę z zakresu funkcjonowania rynku pracy i zarządzania w warunkach zmian bliższego i dalszego otoczenia oraz wiedzę i umiejętności dotyczące wykorzystania projektów unijnych obejmujących zarządzanie zasobami ludzkimi.

Absolwent specjalności posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące kierowania małymi zespołami pracowniczymi oraz pełnienia samodzielnych funkcji w podstawowych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi – pozyskiwania pracowników, tworzenia i stosowania systemów motywowania i oceniania. Posiada wiedzę niezbędną do realizacji projektów unijnych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ubiegania się o dofinansowania z tego zakresu. Absolwent potrafi też analizować i oceniać sytuację na rynku pracy i zmiany w otoczeniu przedsiębiorstwa.

Zarządzanie marketingowe w biznesie – Katedra Marketingu

Specjalność dotyczy współczesnych form i narzędzi marketingowego zarządzania biznesem. Polska gospodarka zbliża się do modelu gospodarki opartej na wiedzy, w której zapotrzebowanie na specjalistów z zarządzania i marketingu z dodatkową znajomością technologii informacyjnych będzie rosło.

Program specjalności koncentruje się na takich umiejętnościach jak: analiza rynku i badania marketingowe, planowanie marketingowe, analizowanie różnych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, prowadzenie skutecznej komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa, wdrażanie strategii marketingowych, analiza skuteczności i efektywności działań przedsiębiorstwa na rynku.

Student posiądzie nie tylko wiedzę teoretyczną, ale będzie przygotowany do wykonywania praktycznych zadań w obszarze zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.

Specjalności II st.


Specjalności II stopnia

Zarządzanie strategiczne – Katedra Organizacji i Zarządzania

Sukces organizacji jest wynikiem pracy menedżerów, od których wymaga się odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania organizacją. W odpowiedzi na te wyzwanie powstała specjalność Zarządzanie strategiczne.

Celem specjalności Zarządzanie strategiczne jest kształtowanie dobrze wykwalifikowanych młodych elit menedżerskich o szerokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach, szanujących takie wartości jak: rzetelność, profesjonalizm, pracowitość, odpowiedzialność. Absolwent specjalności będzie wyróżniał się zrozumieniem złożoności zarządzania organizacjami i podejmowanych przez nie strategicznych wyborów. Będzie zatem gotowy do zasilenia kadry menedżerskiej przedsiębiorstw regionu.

Przedmioty prowadzone w ramach specjalności realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. W szczególności rozwijana jest zdolność kreatywnego myślenia oraz podejmowania decyzji strategicznych, dlatego też wiele z przedmiotów prowadzonych jest na podstawie studiów przypadku. Na zajęcia zapraszani są praktycy zarządzania, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Ponadto studenci posiadają możliwość włączenia się do prac badawczych, organizacji konferencji oraz spotkań z przedstawicielami lokalnego środowiska biznesu i nauki. Dzięki temu studenci specjalności poznają środowisko lokalnego biznesu oraz przygotowują prace magisterskie na podstawie badań w przedsiębiorstwach z regionu.

Absolwent specjalności Zarządzanie strategiczne jest przygotowany do objęcia stanowiska:
- menedżera każdego szczebla zarzadzania w przedsiębiorstwach i organizacjach non-profit,
- kierownika w administracji publicznej,
- analityka procesów biznesowych,
- analityka zasobów wiedzy i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zarządczych,
- specjalisty ds. strategii,
- specjalisty ds. rozwoju,
- specjalisty ds. zarządzania i organizacji.

Już dziś podejmij strategiczną decyzję i wybierz specjalność Zarządzanie strategiczne!

Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach – Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Nowoczesna wiedza oraz kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania kapitałem ludzkim dają solidne podstawy teoretyczne umożliwiające praktyczną aplikację treści programowych. W specjalności położono szczególny nacisk na spójność poruszanej problematyki z potrzebami nowoczesnego rynku pracy i zarządzania kapitałem ludzkim posiadanym przez pracowników.

W ramach przedmiotów specjalizacyjnych studenci zapoznają się z kwestiami zarządzania kompetencjami pracowników, komunikacją i konfliktami w organizacji, funkcjonowaniem grup pracowniczych, controllingiem personalnym, stresem i wypaleniem zawodowym. Zdobędą też wiedzę i umiejętności dotyczące elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim. Absolwent specjalności posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przygotowujące go do pełnienia funkcji w następujących zawodach:

- specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi,

- specjalista ds. rozwoju zawodowego,

- specjalista ds. rekrutacji pracowników,

- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania.


Strategiczne zarządzanie marketingowe – Katedra Marketingu

Na specjalności szczególny nacisk kładzie się na zdobycie najbardziej aktualnej wiedzy oraz umiejętności związanych z zarządzaniem marketingowym przedsiębiorstwa z uwzględnieniem długookresowej perspektywy działania w turbulentnym otoczeniu rynkowym.

Absolwent specjalności posiada umiejętności szczegółowej analizy danych o klientach, dokonywania pomiaru ich wartości i wykorzystywania jej procesie segmentacji rynku i alokacji działań marketingowych. Posiada on wiedzę na temat sposobów budowy strategicznych planów marketingowego działania na rynku, obejmujących właściwy wybór rynku docelowego oraz szczegółowo sprecyzowane sposoby osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej (strategie marketingowe). Absolwent specjalności jest również w stanie identyfikować niematerialne źródła przewagi konkurencyjnej i określać ich wpływ na wzrost wartości firm jak również zarządzać ryzykiem w działalności marketingowej.

Absolwent jest on przygotowany do pełnienia roli osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub działem marketingu i pracy między innymi na stanowiskach:

- specjalista ds. marketingu i handlu,

- specjalista analizy rynku,

- specjalista ds. ekonomicznych i zarządzania,

- specjalista ds. reklamy.


 

Jak do nas trafić


mapa wneiz