Zeszyty naukowe
Autor: Greta Kanownik 959
Strony: 959–968
pdfpełen tekst

Streszczenie:
W dyscyplinie nauk o zarządzaniu występuje wiele strategii, jakie mogą być wykorzystane przez przedsiębiorstwa, umożliwiających im osiągnięcie efektywności i konkurencyjności, które mogą być także z powodzeniem wykorzystane w szpitalach. Jednak za najbardziej skuteczne uważane są obecnie strategie, które koncentrują się na spełnianiu uświadamianych i nieuświadamianych oczekiwań klientów oraz, co ważne, na rozwiązywaniu ich problemów. Relacje z klientami stają się dziś poważną barierą wejścia na rynek dla nowych graczy. W artykule przedstawiono, w oparciu o studium przypadku, praktyczne wykorzystanie wybranych elementów trzech strategii ukierunkowanych na poprawę relacji z pacjentami, tj.: (CRM – customer relationship management, CSR – corporate social responsibility, strategia komunikacji w mediach społecznościowych) we Franciszkańskim Szpitalu Dziecięcym w Brighton w stanie Massachusetts. Na tej podstawie przedstawiono rekomendacje płynące dla placówek szpitalnych w Polsce.
Słowa kluczowe: strategia, konkurencyjność, usługa medyczna, CRM, customer relationship management, CSR, corporate social responsibility, strategia komunikacji w mediach społecznościowych

VICTORIOUS CONCEPTS OF STRATEGIC MANAGEMENT OF HOSPITALS,

Abstract:
The discipline of management studies, there are many strategies that can be used by businesses, enabling them to achieve efficiency and competitiveness, which can also be successfully used in hospitals. However, the most effective strategy are now considered that focus on meeting the unconscious and unaware customer expectations and what is important to solve their problems. Customer relationships are still a serious barrier to entry for new players. This article presents a case study based on the practical use of selected elements of the three strategies aimed at improving relationships with patients, ie.: (CR M – customer relationship management, CSR – corporate social responsibility, communication strategy in social media) in the Franciscan Children’s Hospital in Brighton, Massachusetts. On this basis, presented a recommendation for inpatient flowing in Poland.
Keywords: strategy, competitiveness, medical service, CRM – customer relationship management, CSR – corporate social responsibility, communication strategy in social media