Zeszyty naukowe
Autor: Klaudia Pujer 815
Strony: 815-832
pdf pełen tekst

Streszczenie
W artykule przedstawiono problematykę sposobów realizacji i przygotowywania się słowackich firm do inicjowania działań sprzedażowych w warunkach przyjętej w 2009 roku waluty euro z punktu widzenia praktyki badawczej. Przedmiotem dociekań stał się problem świadomości przedsiębiorstw na temat konieczności redefinicji strategii i obszarów sprzedaży po akcesji Słowacji do strefy euro, a także działań jakie podjęły i zamierzają podjąć przedsiębiorstwa w związku z uzyskaniem lub utrzymaniem stabilnej pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym i/lub międzynarodowym. Omawiając problematykę, oparto się na wynikach badań własnych, przeprowadzonych wśród form funkcjonujących na Słowacji.

THE IMPACT OF ACCESSION OF SLOVAKIA TO THE ECONOMIC AND MONETARY UNION ON THE FUNCTIONING OF SLOVAK COMPANIES IN TERMS OF SALES ACTIVITY PLANNING – A RESEARCH REPORT
Summary
The article presents, in terms of research practice, the issues of Slovak companies’ and their ways to prepare to initiate sales actions in the conditions of the 2009 euro currency adoption. The subject of inquiry was the problem of awareness of enterprises about the need to redefine strategies and sales areas after the accession of Slovakia to the euro area, as well as actions they have taken and intend to in order to obtain and maintain stable competitive position in the domestic and/or international market. The analysis was based on the results of own research conducted on the companies functioning in Slovakia.