Zeszyty naukowe
Autor: Jadwiga Wawer-Bernat 401
Strony: 401–409
DOI: 10.18276/frfu.2016.2.80/2-42
pdfpełen tekst

Streszczenie
Cel – celem artykułu jest rozpatrzenie istoty prezentacji informacji o społecznej odpowiedzialności biznesu przez zakłady ubezpieczeń.
Metodologia badania – w opracowaniu wykorzystano metodę analizy źródeł oraz metody indukcji i dedukcji.
Wynik – w opracowaniu wskazano działania zakładów ubezpieczeń w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz konieczność ich raportowania w celu zaspokojenia potrzeb informacyjnych interesariuszy.
Wartość – sformułowano wnioski na temat sposobu prezentacji informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności zakładów ubezpieczeń oraz potrzeby ich weryfikacji.
Słowa kluczowe: zakład ubezpieczeń; społeczna odpowiedzialność biznesu; CSR; sprawozdanie CSR

THE ACTIVITY OF INSURANCE COMPANIES AND CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Abstract
Purpose – the purpose of the article is the examination idea of show information about corporate social responsibility by insurance companies.
Design/Methodology/Approach – the method of the source analysis as well as inductive and deductive reason were used in the study.
Findings – the study shows the actions of insurance companies in the area of corporate social responsibility and necessity their reporting in order to meet the information needs of stakeholders.
Originality/Value – formulated conclusions about methods of show the information from a range of social responsibility of insurance company and the need for their verification.
Keywords: insurance company, corporate social responsibility, CSR, report on CSR