Zeszyty naukowe
Autor: Monika Mordzak 579
Strony: 579-585
pdf pełen tekst

Streszczenie

Przejęcia firm polskiej branży telekomunikacyjnej stają się coraz powszechniejsze. Po przejęciu Idei przez Orange tym razem podobnym procesom została poddana Era. Celem tego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: jaki wpływ na potencjalnego klienta ma zmiana marki firmy? Czy przywiązanie do określonej kolorystyki i znajomej formy jest silniejsze aniżeli uwarunkowania ekonomiczne? Postaram się pokazać na przykładach, jak sama branża telekomunikacyjna zareagowała na wpływ obcego kapitału na rynek Polski i w jak dużym stopniu potencjalny klient odczuł zamianę firm krajowych w międzynarodowe przedsiębiorstwa. Jednocześnie zaprezentuję pojęcie rebrandingu, które w ostatnich czasach bardzo silnie związane jest z przejęciem firm przez konkurencję.

ACQUISITION IN THE TELECOMMUNICATIONS INDUSTRY AND THEIR IMPACT ON POTENTIAL CUSTOMERS
Summary
Acquisitions of Polish telecommunications industry are becoming more common. Following the acquisition of an Idea by Orange, this time a similar process has been Era. The aim of this paper is to attempt to answer the question what effect on the potential customer has a change of brand. Does adherence to a particular color and familiar form is stronger than economic considerations. I will try to show by example as the telecommunications industry has responded to the impact of foreign capital on the Polish market and how much potential client felt the changes of domestic firms in international business. At the same time I will present the concept of rebranding, which in recent times is very strongly associated with the acquisition of companies by their competitors.