Zeszyty naukowe
Autor: Krzysztof Andruszkiewicz 253
Strony: 253-261
pdf pełen tekst

Streszczenie

Artykuł wyjaśnia na wstępie istotę i znaczenie budowania wartości dla klienta. Jedną z możliwości zapewnienia tej wartości, są działania jakie może zaoferować klientowi marketing zapachowy. Podstaw do powstania marketingu zapachowego dostarczyły takie dziedziny wiedzy jak aromachologia i aromaterapia. Artykuł przybliża pojęcie i rodzaje aromamarketingu oraz wyjaśnia zasady jego działania i obszary zastosowania w działaniach marketingowych firmy. W ostatniej części artykułu zostały omówione wyniki badania postaw młodych konsumentów wobec marketingu zapachowego, jako formy promowania produktów w miejscu sprzedaży.

Słowa kluczowe:
aromamarketing, promocja produktów.

AROMAMARKETING IN VALUE CREATION FOR CLIENTS


Summary

In the beginning, the article comments the essence and meanig of value creation proccess for clients. One of the possibilities to create this value is the activity that can be offered by aromamarketing. The principles for creation of aromamarketing has been based on such fields of knowledge as aromatology and aromatherapy. The article present the conception and types of aromamarketing as well as the the rules and ways of its implementation in companies marketing activities. Finally, in the last part of article there has been considered the outcome of the reaserch on attitude of young consumers in the face of aromamarketing, that is the form of product’s promotion in the place of sale.

Keywords: aromamarketing, product’s promotion.