Zeszyty naukowe
Autor: Maciej Schulz 363
Strony: 363-372
pdf pełen tekst

Streszczenie

Ocena stanu relacji przedsiębiorstwa z klientami jest zadaniem złożonym, które wymaga zastosowania kompleksowych badań marketingowych. Niezbędne są badania zarówno ilościowe, jak i jakościowe, które dotyczą oceny satysfakcji i wizerunku przedsiębiorstwa Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie istoty i sposobów wykorzystania wskaźnika LTV, który w przystępny sposób pozwala na kompleksową ocenę wielu czynników wpływających na stan relacji przedsiębiorstwa z klientami.

Słowa kluczowe
: marketing relacji, wskaźnik LTV, satysfakcja, lojalność wskaźnik retencji.

EVALUATION OF RELATIONS BETWEEN COMPANY AND CLIENTS BASED ON LTV INDICATOR


Summary

The evoluation of relations between the company and clients is very complicated task that require usage of complex marketing reaserch. It is necessary to use quantitative reaserch as well as qualitative, that are connected with evaluation of satisfaction and companies’ effigy. The aim of the article is to present the essence and selected aspects of the implementation of LTV indicator, that let to evaluate many factors influencing on relations between company and clients in very intelligible wa.

Keywords: relationship marketing, LTV indicator, satisfaction, loyality, retention indicator.