Zeszyty naukowe
Autor: Magdalena Raftowicz-Filipkiewicz 409
Strony: 409-416
pdf pełen tekst

Streszczenie

Niniejsze opracowanie przedstawia problematykę public relations w odniesieniu do agrobiznesu. Autorka stawia tezę, że koncepcja public relations może być skutecznie wykorzystana także przez małe podmioty gospodarcze związane z branżą rybactwa, mimo iż ta działalność ma charakter okazjonalny. Autorka postawiła sobie za cel również zbadanie, jak PR-owa aktywność gospodarstwa rybackiego „Ruda Żmigrodzka” wpływa na jego wizerunek, który jest uznawany za główny przedmiot oddziaływania public relations.

Słowa kluczowe: public relations, gospodarstwa rybackie, wizerunek, profil semantyczny. PUBLIC

RELATIONS OF THE FISHING FARMS: THE CASE OF THE GOSPODARSTWO RYBACKIE ‘RUDA ŻMIGRODZKA’

Summary
This paper presents the issue of the public relations directed to agrobusiness. The author argues that the concept of PR can be effectively used by the small firms associated with the fishing industry, although those PR activities are not inscribed in the long-term development strategy of the firm. The author examines also the impact between the PR activities of the fishing farm “Ruda Żmigrodzka” and its influence on the improvement of the image, that is considerated as a main goal of the public relations.

Keywords: public relations, fising farms, image, semantic profile.