Zeszyty naukowe
Autor: Helena Kościelniak 373
Strony: 373-382
pdfpełen tekst

Streszczenie
W artykule przedstawiono problematykę strategii i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności, Corporate Social Responsibility – CSR; zwrócono uwagę na postępującą elastyczność strategii rozumianej, jako koncepcja zmian, dokonywanych z myślą o przyszłości przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano również cechy i realizację działań społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego z uwzględnieniem ich kondycji finansowej. Zwrócono uwagę na bariery realizacji działań społecznie odpowiedzialnych w badanych przedsiębiorstwach, wśród których dominują bariery finansowo-czasowe i mentalne.
Słowa kluczowe: strategia, realizacja strategii, CSR (Corporate Social Responsibility)

THE ASSESSMENT OF THE IMPLEMENTATION OF SOCIAL RESPONSIBILITY STRATEGY

Abstract
In the paper there is presented the problem of strategy and social responsibility (Corporate Social Responsibility – CSR) strategy implementation. The attention has been drawn to the proceeding flexibility of the strategy, understood as the concept of changes which are made with a view to the future of the enterprise. Flexibility of the strategy also refers to socially responsible activities whose implementation brings about the benefits for the enterprise and the environment. In the paper there are also characterized the properties and the implementation of socially responsible activities of enterprises operating in the area of the Silesian Voivodeship while taking into account their financial standing. The attention has been paid to the barriers to the implementation of socially responsible actions in the analyzed enterprises among which there predominate financial and time barriers as well as the mental ones.
Keywords: strategy, strategy implementation, CSR (Corporate Social Responsibility)
JEL Codes: L21, L22, M14